Inlägg från: Kockobello |Visa alla inlägg
  • Kockobello

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Anonym (Fittsson) skrev 2022-06-30 19:21:11 följande:
    Svenska staten ska stå för samtliga kostnader. Kvinnan ska erbjudas bästa möjliga vård. Är det så att man på förhand vet att hon riskerar sitt liv och löper en ökad risk getemot andra så ska undantag göras. Det är sådant hon kan få ansöka om. 

Men eftersom hon valt att knulla med en man, och sedan blivit gravid, så får hon stå sitt kast i övrigt. Så krasst är det. Hon har gjort valet. Barnets liv är viktigare än hennes eventuella inkontinens. Barnets liv högt prioriterat. 
    Staten betalar inte en krona en endaste gång. Det gör SKATTEBETALARNA och det ska inte betalas några mer skattekronor här.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-06-30 19:23:41 följande:
    Staten betalar inte en krona en endaste gång. Det gör SKATTEBETALARNA och det ska inte betalas några mer skattekronor här.
    Jävla kommunist.
  • Kockobello
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 19:29:09 följande:
    Och där kom det fram; kvinnan ska straffas för att hon ligger runt - som jag skrev. Det är den kontrollen ni vill ha och det handlar eg NOLL om barnet. Men du inser nog inte ens det själv. 
    Ligga runt som ett drägg? 
  • Kockobello
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-06-30 19:44:04 följande:

En våldtagen kvinna då? 

Du är bortom all räddning dock och jag kan inte förstå att jag ens tar av min dyrbara tid att besvara dina patetiska små ursäkter till provokationer, du sorgliga tragiska lilla människa.

Våldtagna ska ha undantag tydligen. Det är bara resten av dräggen som ska föda ut hjonen som sedan sätts på Institutionen.
  • Kockobello
    Glinda från Oz skrev 2022-06-30 20:10:34 följande:
    Du förstår att det blir dyrare om barnet föds hoppas jag. Dels kostar alla barn men en hel del barn kommer bli bortgivna och familjehem mm är dyrt sen tillkommer vård och personlig assistans för barn man vet på förhand kommer få olika sjukdomar och funktionsnedsättningar, barn kommer födas in i dåliga omständigheter vilket innebär en lång tid på socialbidrag för mamman, BUP mm för traumabearbetning. 
    Absolut, det är ju det jag menar.
  • Kockobello
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 21:28:31 följande:

Läs aftonbladet nu, kvinnor raderar sina mensappar i USA med rädsla av att de kan användas emot dem sen.
    Vilken "frihet".. 

Ah men mensappar, ingen behöver sådan skit ändå. 

Lol
  • Kockobello
    Wolfie13 skrev 2022-06-30 21:34:27 följande:
    Det var ju verkligen inte poängen, utan att de skapar ett angiverisystem gällande folks hälsa och friheter. Att vara övervakad. 

Låter det som ett samhälle i en modern tid?
    Ah men folk är korkade. De väljer ju själva vilket trams de ägnar sig åt. 
  • Kockobello
    Guldnovan skrev 2022-06-30 21:46:09 följande:
    Vet du ens vad det är? Och nej....du behöver ingen. 
    Jag behöver inte appar för att ha mens. Det går finfint ändå. Om folk behöver appar för att ha mens, not my problem.
  • Kockobello
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-06-30 22:47:59 följande:
    Maj gad.

De här apparna används för att försöka få koll på fertila dagar, lära sig känna igen sin kropp över månaden, få statistik på ens menscykeö och kunna svara snabbt på ?och när var första dagen på din sista mens? som vården ofta undrar om man söker gynekolog.
    Ok. Kul för dom att dom behöver. 
  • Kockobello
    Anonym (Abort är mord) skrev 2022-06-30 23:38:12 följande:

Om jag blev våldtagen qå skulle ja inte göra about nej. Det är mord.  Om man inte vill ha barn -ha inte oskyddade. Varför är det en dålig sak att vänta med sex tills man är gift ? 

Visste ni att när aborter görs och barnen är tillräckligt stort och mamman måste föda ut barnet så lever barnet i vissa fall och gråter högt och den stackars sjuksköterskan måste hålla i barnet tills den dör. Sjukt säger jag bara.  Sjuka människor.  Mord . 

Ja läskigt med sena aborter där barnet lika gärna kunde ha överlevt.
  • Kockobello
    Anonym (Anna) skrev 2022-07-02 15:31:30 följande:

Ni som tycker detta är bra. Hur gjorde nu när ni var unga, säg 15-17år? Hade ni flickvän som ni låg med. Hur gick resonemanget om tjejen skulle bil med barn, planerade ni att flytta hem till tjejens förädlar och gå klart skolan eller skulle du hoppa av skolan och försöka hitta ett jobb?

Eller är det så att ni är en hög med inels som aldrig fått ligga och nu ska inga andra få göra det heller.

Vad löjligt, ska man behöva vara en incel för att man har en åsikt? För min del är jag för, eftersom det minskar lidandet i samhället då det annars blir massa barn till drägg. Däremot kan de gott sänka tidsgränsen.
  • Kockobello
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-07-02 16:07:44 följande:
    Det vore intressant att se hur olika det vore om alla män skulle genomgå obligatorisk dnatopsning och sen när de befruktade en kvinna skulle varje smärta och lidande hon går igenom under graviditeten, förlossningen och skador även åsamkas mannen I fråga. Får hon foglossning skulle han få utstå motsvar smärta. Förlossning - det finns förlossningssimulatorer som sätts i skrevet. Kejsarsnitt - varsågod bukoperation. 
    Plus såklart exakt lika stor frånvaro efteråt och så.
    Fast nu är kvinnor kvinnor och män män. Men du tycker kanske att kvinnor ska få benen bortsprängda som männen i krig också? Eller du vill plocka russinen ur kakan endast?
  • Kockobello
    Anonym (......) skrev 2022-07-02 16:12:47 följande:
    En förlossning ska ju vara ungefär som att bryta 20 ben. Mannen borde tillfogas samma. Och krävas ta hand om barnet minst 50% känslomässigt, praktiskt och ekonomiskt.

Efter liknande lagstfitning skulle typ 0,1 % av männen fortfarande vara emot abort. Bästa vore göra dem sterila. 
    Genomgå ingen förlossning då, om det är så jävla jobbigt.

Lol
  • Kockobello
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-07-02 16:30:19 följande:
    Sist jag kollade var militärtjänstgöringen på samma nivå för både kvinnor och män i både USA och Sverige.

Gå och göm dig.
    Ja gå och spräng bort benen nu. Så du bidrar till jämställdheeeeeten.
  • Kockobello
    Wolfie13 skrev 2022-07-02 18:03:54 följande:
    Kvinnor kan, när män tillåter det. 
    Lol
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA