Inlägg från: Wolfie13 |Visa alla inlägg
  • Wolfie13

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-02 21:00:23 följande:
    Det är mer synd om de kvinnor som blir ofriviligt gravida pågrund av en våldtäkt, tvångsäktenskap, trafficking etc och inte vanliga kvinnor som aktivt har ett sexliv. 

Eftersom det behöver inte alls vara friviligt om någon är gravid eller inte så borde man iframtiden om det går att barn bara ska tillverkas i en konstgjord livmoder. 
    Då blir det aktivt val oftast om någon får barn. 
    Du är ju helt verklighetsfrånvänd. Tillverkas i en konstgjord livmoder?? Under dessa nio månader i magen sker ju även en anknytning till barnet, ett band mellan de två, vilket är livsviktigt. 
    Men det måste ju förstås vara frivilligt för att bli optimalt för bägge.

Och män borde väl för böveln ta lika stort ansvar/"straffas" om nu kvinnor ska tvingas?? Det är ju det vi skriver om. Men så fort det pratas om eventuella konsekvenser för mannen så blir ni helt tysta... 
  • Wolfie13

Att tioåriga flickor nu hindras abort i USA, så jävla sjukt sorgligt. Vi förtjänar fasen inte denna planet med alla våra störda idéer..

• Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 11:41:22 följande:
    Där ser man! Det blir bättre och bättre! HD-domen har redan gjort nytta! Solig
    Försäkringsbolag, är du rolig eller? De vill ju bara hitta nya sätt att tjäna pengar på folk.

Republikanerna har aldrig brytt sig om några statliga åtgärder för att kvinnor och barn ska få det bättre. De röstade ju fan emot att bebisar ska få tillgång till ersättning. De förgiftar gärna barn om de kan tjäna på det. Allt som spelar roll för dem är vapen, foster och religion
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-04 15:30:38 följande:
    Detta med modersmjölksersättningen handlade väl om att driva mammor till att amma? Som är det naturliga.Spädbarn far väldigt illa av ersättning just när mammorna är fattiga och obildade - det är de som behöver lära sig amma, mer än den rika medelklassen.

Dessa mammor kan inte läsa på förpackningen, eller så spär de för mycket för att de tror att vätskan är mjölk så länge som den är vit, eller så spär de för lite för att de tror att de är snälla mot bebisen om den får mer av det dyra pulvret i nappflaskan. Flaskorna och napparna rengörs inte, de rullar runt på golvet bland hundhår, eller så lämnas bebisen med färdiggjorda flaskor som den inte klarar av att ta till sig och hålla uppe medan de dricker, och bakterierna frodas i den färdiggjorda ersättningen i rumstemperatur...
    Haha om det ät så visar det ju bara igen vilket otroligt obildat land usa är och inte blir det bättre när sen oxå alla dessa barn föds, vars föräldrar vare sig kan läsa eller förstå nåt
    Herregud 
  • Wolfie13

Men varför vill ni ha mer barn in i misär och fattigdom?? Världen är så jävla miserabel redan. Krig, torka, svält, mängder av barn som ej går i skola, men ni vill ha fler mammor och barn som lider??,
    Allra bästa vore fri abort i hela världen och en gräns på kanske max 2 el 3 barn per kvinna. Då hade vi kanske lite hopp. Men ni vill förgöra planeten i ännu snabbare takt?

• Wolfie13
    sextiotalist skrev 2022-07-04 15:33:47 följande:
    Så fäder, bröder, mammor (jo, det finns kvinnor som är pedofiler och även kvinnor som begår incest) som begår dessa brott, skulle försvinna direkt. Jag säger inte att en sk styvpappa kan begå incest, men det finns även biologiska fäder, mödrar och syskon som begår dessa övergrepp. Även andra biologiska släktingar
    Exakt. Det handlar verkligen inte bara om några styvpappor. Många övergrepp sker även i skolan
  • Wolfie13
    Anonym (Rättvist) skrev 2022-07-05 21:50:53 följande:
    Då är det självpåhittad rättvisa när kvinnor som har friviligt sex klagar. 
    Du pratar om fördelar som vi kvinnor inte ser? Ca 47 000 kvinnor dör varje år tack vara osäkra aborter. Dessa kvinnor ville uppenbarligen inte ha dina sk fördelar eller hur?
    Detta kommer ju inte upphöra på nåt magiskt vis med fler förbud.. 

Hur kan det vara värt alla dessa människoliv, när vi får både mammor och foster som dör istället för att en abort får utföras på ett säkert sätt?
    Är det bättre att fler barn blir moderslösa? 
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 00:57:30 följande:
    Fast så extremt kommer det aldrig att bli i USA. Det kan jag inte tänka mig. 
    Skojar du? Det kommer bli och är redan exakt så illa. Ingen kommer våga "abortera" när det finns en minsta avvägning att göra, så kvinnor kommer få lida och dö.
    Kommer kvinnot ens kunna få hjälp vid missfall som är kvar i kroppem, hur vet vi?
    Det är ni alla som är mördare, fi fan
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 11:07:04 följande:
    Fast det gör dom ändå. I USA skaffar dessa kvinnor medvetet barn, för att få fortsatt socialhjälp. Staterna har olika gränser för hur länge en mamma får ha socialhjälp, innan hon måste söka arbete. Gränsen brukar gå vid skolstarten, men det kan vara olika i olika stater. När mamman närmar sig gränsen, måste hon bli gravid igen så att hon ska slippa jobba, och sedan ägnar hon sig så lite åt barnet som det bara går. Här borde naturligtvis sociala myndigheter gripa in. "Aborträtt" hjälper inte när den blivande mamman inte vill ha den.

...och sedan finns det de vanliga motiven för att skaffa barn, som lågbegåvade kvinnor har, som att försöka sätta fast en karl med en graviditet. Det går inte. 

De som utnyttjar aborträtten i USA är huvudsakligen välfungerande kvinnor på college och i början på karriären, som mycket väl kan läsa på ersättningsförpackningarna, samt gifta par som redan har det antal barn de planerade för och inte vill rucka på den planeringen. 
    Ja där kom det, ni vill straffa "normala" kvinnor som har ett aktivt sexliv, där de även ibland inte skyddar sig.
    Ja bättre hoppa av collage för att bli mamma i förtid?? Vilken vinst!

Och ja varför inte oxå straffa  gifta par, som sen inte får välja vilket leder till ev skilsmässa och existerande barn som kanske får växa upp utan tex sin pappa. I många fall får de kanske så svårt ek att allt slås i spillror ist.
    Vet du vad tex en förlossning kostar i usa?
  • Wolfie13
    Tow2Mater skrev 2022-07-06 14:57:36 följande:
    Alla modeller har sina problem, ingen modell är perfekt.

skulder kan förhandlas och få nedskriva eller t o m avskrivna av sjukhusen. Inget fel heller med en avbetalningsplan. De flesta har råd med sina iphones etc, en betalningsplan från sjukhusvård klarar många.
    Ska man då också bli skuldsatt för tex en canceroperarion mm? Eller när nåt går fel vid förlossningen och barnet dör? Vilket sjukt samhälle..
  • Wolfie13
    Anonym (Simon) skrev 2022-07-06 15:41:20 följande:
    Lustigt att USA har så mycket högre barnadödlighet än Europa, om man nu är så duktiga...
    Och i Usa är mödradödligheten 14, mot Sveriges 4, per 100000. Och den ökar där. 

Vem ersätter en familj där mamman tvingats föda?? Varför ska hon betala nåt om hon  egvalt abort? Om alla nu ska ta sitt fucking ansvar för allt
  • Wolfie13
    Anonym (Anno) skrev 2022-07-06 16:14:08 följande:
    För att det kan bli orimligt.

jag vet en bekant i USA som fick ett prematurbarn som föddes i v.27. pga av detta är de nu skuldsatta med 5 m (sek). jag kan tycka det är helt orimligt att bli skuldsatt för livet för att livet ibland tar sig andra uttryck och vägar. Det är inte rimligt
    Det är verkligen så sjukt, finns så många såna fall. Ska barnen ta över skulden sen..
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 12:56:37 följande:
     De skulle ha kämpat på i high school för att få ett stipendium till college, arbetat hårdare, planerat bättre, uppfostrat sina döttrar bättre så att de inte hade blivit gravida utanför äktenskap och behövt efterfråga charity för sina förlossningar, utan väntat med sex tills de var gifta med en lovande och hårt arbetande ung man, som hade sjukförsäkring för hela sin familj genom sin arbetsgivare.
    På vilket sätt kontrollerar du din dotter/döttrar? Väldigt intressant detta, hur tycker du man ska hålla koll på dem så de inte blir gravida? Snoka i telefonen bara, överösa dem med info, eller helt enkelt inte låta dem gå ut (på fester och sånt)? 
    #afghanistanyeah
    Vad får pojkarna å sin sida lära sig hemma...? 

(du tror inte många föräldrar försöker, dock på schyssta sätt, men sånt händer ändå?)
  • Wolfie13
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-06 18:06:33 följande:
    Varför tycker du att människor inte ska behöva ta ansvar för just graviditeter? Tänk om folk skulle vägra ta sitt ansvar i andra sammahang också! "Jag kände mig så hoppfull och positiv och glad, den där dagen då jag tog 100 000 i SMS-lån för att spela på hästar - jag var helt säker på att jag skulle vinna! Jag kan inte ta ansvar för mina känslor den dagen, så det är helt absurt att jag ska betala tillbaka någonting!"
    Det var ju precis det jag gjorde, när jag gjorde en abort i vecka 6-7. Var inte redo för att ta hand om ett barn på något sätt, så jag tog mitt ansvar.
    Barnet hade dessutom inte haft en pappa på plats, och det tycker jag inte man ska beröva ett barn om det nu går att undvika. 

Och ja, det var livets glada dagar, lite slarv iblandat till och från, men man var jättekär och omogen. Ångrar inget. Förstås ingen rolig grej att gå igenom, men ni gör det till en mycket större grej än vad det egentligen är.
    Det är inte som att genomlida en förlossning och ca 18 års omhändertagande efter det...

Nu har jag istället två barn som fick alla möjligheter att trivas på en gång, så som alla barn skulle ha det. 
  • Wolfie13
    mari123 skrev 2022-07-06 20:44:46 följande:

Abort "förbjudet i USA"? USA består av 50 stater. GIGANTISKT.

Många kommer inte ha möjlighet/råd att ta sig till andra stater för abort. Så för dem är det förbjudet, hur du än vill se på det. 

Eller som för den gravida tioåringen i Ohio som inte fick hjälp i sin egen hemstat. 

Varför försöker du förminska detta? 
  • Wolfie13

Ändå "kul" att många av er är mer upprörda över aborter, än människor som vill tvinga barn att föda barn...
    Ni lever verkligen på 2000-talet ni.. 

• Wolfie13
    mari123 skrev 2022-07-06 21:50:39 följande:
    Jo men nog kan man ta sig till en grannstat för att få abort om man verkligen bjuder till. Liksom finns inte SMS-lån i USA?  
    Men varför ens sitta och fundera på olika lösningar, bara låt det va tillåtet i varje stat som en normalt land på 2000-talet.
    Så slipper man ta onödiga lån och resa aslångt liksom. 
  • Wolfie13
    Anonym (Astrid) skrev 2022-07-06 22:00:58 följande:
    Precis. Samt att det blir olagligt när abort är nödvändigt för att kvinnan inte ska dö, t.ex. utomkvedes. Har ju även redan kommit fram att läkare sagt till kvinnor att de ska komma tillbaka när de har fått blodförgiftning, för DÅ kan de få laglig hjälp, oavsett om fostret inte varit livsdugligt från start.
    Ja, det där är fasen helt sinnessjukt. Man förstår ju med två IQ att alla kommer vara livrädda nu för att råka hjälpa en kvinna med något som kan liknas en abort... Att få vänta in i det sista är ju dödligt i många fall. 

Föraktar verkligen alla som ställer upp på det här, med sitt gnällande om att kvinnor ska ta ansvar och att foster ska skyddas till varje pris.
    Livet är heligt menar de, vilket jävla bs. 
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA