Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA
Lol
Blir abort förbjudet i en stat i USA så kan man väl åka till nästa? och jag tänker att abortklinikerna flyttar under jorden. Vi kommer INTE i modern tid, i ett västland, se en kvinna som försöker göra abort på sig själv med strumpstickor som i Sverige en gång i tiden. DEN tiden är för evigt förbi.
De kan inte hindra kvinnor att åka till andra stater. De kan försöka andra saker som civil litigation av abortkliniker t ex, och en lag som stoppar det försöket kommer väl schabblas bort av demokraterna som vill ha allt eller inget innan de går med på att skapa en lag . Vi får se.
De kan inte hindra kvinnor att åka till andra stater. De kan försöka andra saker som civil litigation av abortkliniker t ex, och en lag som stoppar det försöket kommer väl schabblas bort av demokraterna som vill ha allt eller inget innan de går med på att skapa en lag . Vi får se.
Sen tror jag de kan hitta på alla möjliga typer av kontrollfunktioner, registrera vad man köper osv. Klart de inte tänkt driva genom lagar om folk hur lätt som helst kan hitta kryphål.
"land of the free" eller vad de nu är de brykar skryta om.
Sen om nu abort förbud orsakar våldtäkter, varför är då Sverige med väldigt frii abort och ett av värdelns farligaste länder för kvinnor och sticker ut med sin extrema våldtäksstatestik?
I fem delstater i USA där abort nu är "förbjudet" (tre vad jag.vet har heartbeat bill) är det nu förbjudet för kvinnor att skilja sig under graviditeten, som de alltså inte får avbryta.
Härligt nu när det konservativa Kansas lät folket bestämma och de beslöt sig för att behålla aborträtten!
Säger det mesta om att folk ju inte håller med domstolen, och trots att USA är ett sånt religiöst land dessutom. Finns lite förnuft kvar iaf.
Ja till abort i Kansas speglar folkviljan | GP