• mari123

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Blir abort förbjudet i en stat i USA så kan man väl åka till nästa? och jag tänker att abortklinikerna flyttar under jorden. Vi kommer INTE i modern tid, i ett västland, se en kvinna som försöker göra abort på sig själv med strumpstickor som i Sverige en gång i tiden. DEN tiden är för evigt förbi.

• mari123
    Anonym (......) skrev 2022-07-02 16:34:25 följande:
    Du är inte lite naiv du.....Tänk också på att det är USA, inte Sverige. Folk är mycket fattigare/har inget skyddsnät, inte råd åka osv

Du kanske även bör läsa nedan, det som hänt nu är bara början; 
    Abort-hotet i USA: Gravida kan stoppas vid gränsen (aftonbladet.se)
    ELLER så är det propaganda! Tänker du att Aftonbladet sitter inne med ngn sorts sanning. Då är det DU som är naiv.
  • mari123
    Anonym (......) skrev 2022-07-02 16:49:51 följande:
    Detta kan du även hitta i amerikanska medier.
    Man behöver rätt korkad om man inte förstår att republikanerna nu kommer göra allt för att hindra kvinnor till alternativa lösningar på en oönskad graviditet. 
    En av domarna vill ju även förbjuda p-piller mellan makar. 

Kvinnan tillbaka till spisen, det är målet. 
    Det är din bild av verkligheten. Den enda som vet hur det ser ut på riktigt är kvinnan där i USA som inte får äta P-piller och som tvingas stå vid spisen och föda barn! Tillbaka till tidigt 1800-tal och jag förutsätter att vi i dessa moderna tider får höra från henne. Hon har väl dator......eller får hon inte vara på nätet? Amish?
  • mari123
    Anonym (......) skrev 2022-07-02 17:40:19 följande:
    Gäller väl att som kvinna då inte yttra ett ord om man är gravid, inga journaler med andra ord, och sen åka på någon låtsatssemester
    Eller hur! Kvinnor kan.
  • mari123
    Wolfie13 skrev 2022-07-02 18:03:54 följande:
    Kvinnor kan, när män tillåter det. 
    "Män"? Du menar att det är riktiga karlar som hindrar kvinnor och som ställer villkoren? Mesiga småpojkar med moderskomplex säger jag och det är synd om dem....
  • mari123
    Anonym (Anno) skrev 2022-07-03 23:27:19 följande:
    och med det resonemanget menar du att män ska fråntas rätten att välja om de ska vara del av sitt barns liv eller inte? 

För om det ska vara rättvist, så ska ju mannen tvingas vara far om nu kvinnan ska tvingas föda barnet. Eölet hur?
    Mannen finns aldrig, eller sällan, med i abort-debatten! Pappor är inte så viktiga.
  • mari123
    Anonym (Sanna) skrev 2022-07-04 09:57:46 följande:
    Vid abort finns ingen pappa eftersom det inte blir nåt barn, men snyggt försök.

Lobba för att männen bryr sig om födda barn istället.
    Jag rättar mig. MANNEN som är inblandad i grav. (ev bliv. abort) hörs sällan. Vad gäller dagens svenska PAPPOR så tycker jag de är fantastiska. (undantag finns alltid men majoriteten)
  • mari123
    Wolfie13 skrev 2022-07-06 21:16:05 följande:
    Många kommer inte ha möjlighet/råd att ta sig till andra stater för abort. Så för dem är det förbjudet, hur du än vill se på det. 

Eller som för den gravida tioåringen i Ohio som inte fick hjälp i sin egen hemstat. 

Varför försöker du förminska detta? 
    Jo men nog kan man ta sig till en grannstat för att få abort om man verkligen bjuder till. Liksom finns inte SMS-lån i USA?  
  • mari123
    Anonym (Astrid) skrev 2022-07-06 21:57:44 följande:
    Dom jobbar ju på att göra det olagligt att resa till andra stater för att få en abort där...
    Så man vill att kvinnor ska föda oönskade barn? Vad händer sedan? Klarar den motvilliga mamman att ta hand om sitt barn? Sköter hon det och ser till att det får kärlek och omvårdnad så det rustas till ett bra liv? Eller ska ungen adopteras till Europa?
  • mari123
    Anonym (Mer analskador) skrev 2022-07-07 20:20:24 följande:

USA har förövrigt inte förbjudit abort, utan överlämnat detta att beslutas av respektive delstat vad som skall gälla i den delstaten.

Eller hur. Amerika är inte en diktatur och kvinnor behöver inte ta till strumpstickor, heta bad och att äta svavel från tändstickor M M som svenska kvinnor, ofrivilligt gravida, hade att välja på tidigt 1900-tal utan kan åka till en annan delstat som inte styrs av en idiot.
  • mari123
    Anonym (Wtf) skrev 2022-07-10 20:30:11 följande:
    Om man inte får ledigt från jobbet eller inte har råd att åka till en annan delstat då? För du verkar ju helt ha missat att abortförbud slår hårdast mot de kvinnor som har låga inkomster och låglönejobb. Dessa kvinnor har ofta bara en utväg och det är en trådgalge.
    Och efter att ha "aborterat" själv med en trådgalge så är det tillbaka till jobbet? Jag brukar kolla på "My 600lb life" och där verkar det som om man lever livets glada dagar på bidrag!? En stor och komplicerad värld i USA! Många delstater.
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA