Inlägg från: Anonym (Abort är mord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Abort är mord)

Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA

Om jag blev våldtagen qå skulle ja inte göra about nej. Det är mord.  Om man inte vill ha barn -ha inte oskyddade. Varför är det en dålig sak att vänta med sex tills man är gift ? 

Visste ni att när aborter görs och barnen är tillräckligt stort och mamman måste föda ut barnet så lever barnet i vissa fall och gråter högt och den stackars sjuksköterskan måste hålla i barnet tills den dör. Sjukt säger jag bara.  Sjuka människor.  Mord . 

• Anonym (Abort är mord)
    Anonym (......) skrev 2022-06-30 23:42:50 följande:
    Kom tillbaka den dagen det sker, eller vad säger man... Lätt att sitta på sin höga häst och tro att man skulle glädjeskutta över ett barn med sin våldtäktsman. 
    Skulle inte hoppa av glädje men skulle aldrig döda ett barn eller lägga skulden på barnet. Skulle ta hand om den om ja klarade det psykiskt annars adoptera bort. 
  • Anonym (Abort är mord)
    Anonym (Såtrorjag) skrev 2022-07-02 10:17:29 följande:
    Vad säger du om läget för den mamman som FL skriver om på förstasidan då? Där hennes barn inte kommer överleva utanför livmodern och får flera anfall i magen varje dag. Men hon inte får göra abort.

Hur är det inte lidande?
    På det måste ja säga att det är hemskt. Men att 99,9 procent av aborter INTE har sådana grova anledningar. Sen måste ja också kontra med ett annat exempel. Em läkare sa till min kusin att göra abort för att hennes sån skulle ha down syndrom, men hon gjorde inte d. Pojken föddes helt frisk utan att ja down syndrom
    ... vem vet barnet kanske överlever eller inte... Men att mörda... d e fel. Om barnet va utanför magen o fick attacker o mådde dåligt. Skulle mamman ha rätt att döda barnet för att d e "synd" om barnet?
Svar på tråden Konsekvenser när abort nu blir förbjudet? USA