Oönskat gravid, rädd och ångest
Hej.. jag behöver prata av mig med någon som kan förstå eller kanske har varit i samma situation..
Jag är oönskat gravid trots skyddat sex och början på den här graviditeten var för mig en mardröm. Jag är tidigt gravid, vecka 6 men har redan stött på komplikationer och min ångest är sky-hög. Har mycket tankar och känslor och jag vill inte göra abort, jag vill inte bli förälder. Jag vill inte vara i den här situationen helt enkelt
Åkte in akut i vecka 5 pga smärtor som visade sig vara en mindre inre blödning i buken, nu är det utrett och jag är hemma igen efter att varit inlagd. Fortfarande gravid men följs upp med blodprover och ultraljud fram tills abort.
Jag har gjort det jag kunnat för att skydda mig mot graviditet och en abort känns fruktansvärd, trots att jag inte heller kan behålla det som växer i mig. Mår psykiskt väldigt dåligt.
Får man välja abortmetod? Hur funkar sånt här? Rent psykiskt så klarar jag inte att gå igenom en medicinsk abort och fysiskt så är jag rädd att någon komplikation ska tillstöta och riskera min hälsa. (äter medicin för hjärtat bland annat)
Jag vill bara vakna upp ur den här mardrömmen. Och jag känner hur skam och skuld hänger på mina axlar för mitt val. :(