Märta eller Märtha?
Fult namn
gamla utnyttjade pigor som heter så
Fult namn
gamla utnyttjade pigor som heter så
Märthah
Eller snärta
Ja ursäkta att jag inte skriver korrekt när jag sitter med en osmart phone som felar till det. Intressant parallell där att jag saknar stil och bildning. Det vet du ganska lite om. Det var inte en ganska dömande kommenterar.
Jaha, i din släkt alltså. Men då ändras min uppfattning om namnet som helhet. Det låter snyggt och ungdomligt.
Nä, det är inget fel på Kewin, Tindra, Sonny heller.
Egentligen kan man ju bara dra ett namn ur en hatt. Det är ju faktiskt inget fel på några namn.
Stenevi har för evigt "förstört" det namnet oavsett stavning.
Typ samma sak som att döpa sin unge till Adolf...
Märt-ha?
Hellre Märta, även om det är ett sjujäkla fult namn.
Varför kalla en stackars unge för................... Märta????????????
Om 9 av 10 som bär namnet ser ut som i rökta lik eller 150 år gamla tanter är väl inte chansen så stor att man vill Ge barn detta namn annat än på pin kiv
vidsa äldre namn funkar så som Selma Viola osv tidlösa klassiska namn
men Barbro Hjördis Märta Berta Maggan doris ulla Britta går wolfgand Hildegard osv går bort
Inrökta lik*
Det jag känner är att det är en typ av människor som döper sina barn till detta
och det äe
intr för att namnet faktiskt är fint utan gärna lite fult
det är fjällräven kånken människor som gjort sk medvetna val nyttiga åk elit idioter som bor på rätt ställe och tycker rätt saker
är så trött på såna
såna får barn som heter melker, Göte Doris Märta (kanske till och med med annan stavning för att twista till det lite) själva har de enkla namn
aå ja spyr lite i munnen
Så det finns inga idag som heter Selma eller Viola mfl
eow
för Att motbevisa fitt förskt för småflickor kan du ju döpa din son till brunt, flickan till misse eller skutte eller de Kanske redan heter så?! :)
Träffade faktiskt en livs levande Selma häromveckan wow wow
nu är jag tädd att bli kallad hästofob eller hundofob
Xenia är dock snyggt tycker jag