Smala människor ?
Nu tror jag att de flesta smala här i tråden blev lite förnärmade - det är meningen. Hälsofreak som inte röker, äter och dricker gott för att njuta av livet är inte jättesmarta - varför ska man leva tråkigt och hälsosamt ? För att bli så gammal som möjligt ? Varför ska jag leva tråkigt för att bli jättegammal och fortsätta med att ha ännu tråkigare ?
Sedan kommer en annan aspekt in ........ hur man än planerar att komma över 85 år kan det kan komma en buss eller lastbil och köra över en - vad gjorde det för nytta att inte njuta av livet medans man faktiskt kan det.
Sedan menar jag inte att man ska bli ohälsosamt överviktig men 5-10 kilo extra kan man klara.
Eller så gillar man inte konsekvenserna rökning och vad en allmänt skräpig diet för med sig? Så som slöare kognitiva förmågor. Dåliga lungor. Stinka skorsten. Usel kondis. Värk och slö kropp. Ju äldre man blir, desto sämre hanterar din kropp att du behandlar den som en soptunna. Det är ett biologiskt faktum.
Är bara korkat att tro att hälsosamt måste innebära tråkig mat. Tråkig dryck. Aldrig ha roligt, eller unna sig bakverk eller godis. Det måste inte innebära att nöta på gymmet och räkna kalorier. Det är också korkat att tro att människor låter bli att misshandla sin kropp för att kunna bli så gammal som möjligt. Handlar snarare om att få behålla en pigg och motståndskraftig kropp, också upp i åldern. Så man har ork och energi till att man nu vill hitta på.
5-10kgs övervikt är det inte många som haka upp sig på om personens utgångsläge var normalvikt. Knappast det kvinnor menar med förtjockade karlar, som förlorat sin sexappeal i takt med att kaggen växer.