Inlägg från: Anonym (En till med kronisk inflammation i kroppen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En till med kronisk inflammation i kroppen)

Min sambo vill att jag ska skaffa en älskarinna

Anonym (Maggan) skrev 2022-06-21 15:19:13 följande:

Såhär ungefär reagerar jag.. Onani har sällan/aldrig något att göra med sexlivet med en partner. Onanera kan mna göra av andra skäl än att man är kåt. Väldigt många män använder onani som tex en ventil för jobbig vecka, stress på jobbet eller för att det helt enkelt blev så... Kvinnor kan Onanera av precis samma skäl... Inga konstigheter.

Om nu ert sexliv styrs av tvång på specifika tider pga hennes hälsa och medicin så kan det helt enkelt göra att lusten inte alls infinner sig för att det på nåt sätt är ett tvång på att ligga. Hon kan ha tappat lusten pga hälsoskäl. 

Om nu lusten hos henne infinner sig när du inte är hemma pga jobb/aktiviteter så kan hon ju nyttja sin dildo om hon samtidigt vet att när du är tillgänglig så är förmodligen inte hennes hälsa med på noterna. En svår nöt...

Och till sist kan det ju i sin tur eskalera till att hon tappar attraktion och lust med dig då hennes kropp inte kan fungera som ni båda önskar. 

Hon kan ha föreslagit en älskarinna för att slippa pressen på sig själv och kan nöja sig med onani. Det blir nån slags kompromiss med sig själv där.

Att leva med ohälsa av olika skäl gör ju också att självkänslan och självförtroende dalar och man tvivlar på sin egen duglighet när kroppen inte fungerar och man känner av det inombords. Ibland är det helt enkelt inte värt att ha sex för man vet vilket pris man får betala för en stunds njutning 

Ett jättebra inlägg. Precis så är det. Jag tror absolut inte att sambon har tröttnat på honom, hennes kärlek är lika stark som innan.
Svar på tråden Min sambo vill att jag ska skaffa en älskarinna