• chemist

Min sambo vill att jag ska skaffa en älskarinna

Min sambo fick en kronisk inflammation och mediciner för detta för 3 år sedan. Och det minskade tillfällen för det blev för planerat. Sedan hände det grejer som gjorde att intresset försvann helt ett bra tag - och hon sa några gånger att jag borde skaffa en älskarinna vilket jag naturligtvis INTE gjorde. 

Vi har nu renoverat och hon drog en vecka på semester och jag passade på att städa och flytta in våra grejer i det nya sovrummet. När jag skulle flytta sakerna från hennes nattduksbord så dök det upp en dildo som hon fått i present från sina barn, jag visste om den så det var inget konstigt men när hon berättade om den (för 5 år sedan) sa hon att den inte var tillfredställande. So far so god - men i lådan över låg det en hel drös med utbrända batterier så uppenbarligen används den - så hon får flytta dom grejerna själv - det är ju hennes privatliv. 

Hon tar aldrig i mig sitter aldrig nära mig vid Tv:n sällan det är hon som pussar mig och hon har kommit och gett mig en kram på tre år - alla initiativ till mys eller kyssar kommer från mig och då känner jag mig inte så attraktiv eller behövd. 

Nu till min fråga : Varför har hon flera gånger bett mig skaffa en älskarinna ? Hon har uppenbarligen ett sexliv utan mig så stannar det vid en dildo ? 
    Varför berättar hon inte vad som är felet för medicinen fungerar ?

• Svar på tråden Min sambo vill att jag ska skaffa en älskarinna
  • chemist
    Anonym (För att) skrev 2022-06-21 14:17:55 följande:

För att det är skönt att onanera med sin dildo men att hon tycker sex med dig inte är skönt kanske? 

Fast på den tiden vi hade sex så kom hon långt före mig. 
    Och kom hårt så benen skakade länge efteråt.
  • chemist
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-21 14:29:34 följande:

Inte för att vara taskig på något sätt ts, men låter som att hon enbart är kvar med dig för att det är bekvämast så? Medans hon lever ett annat liv vid sidan om. Skulle aldrig lita på at en kvinna är trogen som är iväg 1 vecka för sig själv dessutom. Det händer inte helt enkelt.

Den sista biten är jag inte orolig för - hon är hos släktingar tillsammans med sin vuxna dotter. 
    Om hon har en älskare så är det så och då borde hon säga att jag ska skaffa en likadan, bara för att hon har det - inga problem. För vi har ett fantastiskt bekvämt liv tillsammans. Hon tvättar kläderna och jag gör resten i hemmet. 
  • chemist
    Anonym (Jag) skrev 2022-06-21 14:37:10 följande:

Hon gillar inte dig längre. Inte svårare än så tyvärr. Du förtjänar någon som gillar dig 

Det är nog det jag är mest rädd för. 
  • chemist
    chemist skrev 2022-06-21 14:46:13 följande:
    Det är nog det jag är mest rädd för. 
    Jag är orolig för det - men samtidigt skickar hon sms med massa hjärtan i varje gång vi är ifrån varandra. Hon säger att jag är så snäll och att hon älskar mig. 
  • chemist
    teresssa skrev 2022-06-21 14:54:46 följande:

kanske har hon redan en älskaren och vill bara göra er förhållandet öppet

Varför inte säga så - innan sexet tog slut så skulle hon aldrig acceptera öppet förhållande eller otrohet. Hon sa innan medicinerna verkat : varför ska inte du kunna ha sex bara för att jag inte kan. 
  • chemist
    Anonym (Maggan) skrev 2022-06-21 15:19:13 följande:

Såhär ungefär reagerar jag.. Onani har sällan/aldrig något att göra med sexlivet med en partner. Onanera kan mna göra av andra skäl än att man är kåt. Väldigt många män använder onani som tex en ventil för jobbig vecka, stress på jobbet eller för att det helt enkelt blev så... Kvinnor kan Onanera av precis samma skäl... Inga konstigheter.

Om nu ert sexliv styrs av tvång på specifika tider pga hennes hälsa och medicin så kan det helt enkelt göra att lusten inte alls infinner sig för att det på nåt sätt är ett tvång på att ligga. Hon kan ha tappat lusten pga hälsoskäl. 

Om nu lusten hos henne infinner sig när du inte är hemma pga jobb/aktiviteter så kan hon ju nyttja sin dildo om hon samtidigt vet att när du är tillgänglig så är förmodligen inte hennes hälsa med på noterna. En svår nöt...

Och till sist kan det ju i sin tur eskalera till att hon tappar attraktion och lust med dig då hennes kropp inte kan fungera som ni båda önskar. 

Hon kan ha föreslagit en älskarinna för att slippa pressen på sig själv och kan nöja sig med onani. Det blir nån slags kompromiss med sig själv där.

Att leva med ohälsa av olika skäl gör ju också att självkänslan och självförtroende dalar och man tvivlar på sin egen duglighet när kroppen inte fungerar och man känner av det inombords. Ibland är det helt enkelt inte värt att ha sex för man vet vilket pris man får betala för en stunds njutning 

Det är detta svaret jag hoppas på. 
    Och när hon på söndag morgonens onanistund infinner sig nästa gång kanske hon vill dela den med mig.......... det finns ju 1000 sätt att ha sex utan penetration. Utan bara att få dela en stund av närhet. 
  • chemist
    Anonym (Maggan) skrev 2022-06-21 15:39:02 följande:
    Och då infinner sig genast frågan om hon kan lita på att det bara blir mys och inte känner sig tvingad att ha sex med dig...Du vet hennes inre press kan sätta igång hjärnspöken.. Om hon inte vill dela med sig av sin stund av onani har hon förmodligen skäl till det.. Och det kan vara just din förhoppning om att det ska leda till att du får ut något av hennes lust.. Vilket hon kanske inte alls vill... 
    Det kanske är dags för att samtal - där jag förklarar att jag klarar mig med porrsurfa och bara vill dela en intim stund med henne - det är inte sexet jag saknar (mest) utan kramar och kyssar, hålla handen på en promenad eller att hon kommer och sätter sig hos mig.  Jag saknar att hon visar att hon ändå älskar mig med mer än ord. 
  • chemist
    Anonym (Huh) skrev 2022-06-21 16:30:07 följande:

... Är det normalt att få en dildo av sina barn i present? Känns... Märkligt. 

Varför skulle det vara märkligt ? Det tycker jag visar på omtanke
  • chemist
    Anonym (Maggan) skrev 2022-06-21 15:39:02 följande:
    Och då infinner sig genast frågan om hon kan lita på att det bara blir mys och inte känner sig tvingad att ha sex med dig...Du vet hennes inre press kan sätta igång hjärnspöken.. Om hon inte vill dela med sig av sin stund av onani har hon förmodligen skäl till det.. Och det kan vara just din förhoppning om att det ska leda till att du får ut något av hennes lust.. Vilket hon kanske inte alls vill... 
    Så du menar att vi ska smyga och smussla när vi är 100% ärliga i allt annat i vårt gemensamma liv ?
    Om inte samtalet påbörjas där jag förklarar att jag saknar närhet istället för enbart "billiga" ord. Hjärtan i SMS är väl trevligt , men jag tror det är illa när man reagerar på att man får en kram, istället för att tycka det är mysigt. 
    Nämnas kan väl att alla andra får kramar, pussar får jag offentligt men enbart när det är vänner eller släckt i närheten - aldrig när obekanta ser. 

Jag är dock väldigt glad att du skrev som du gjorde för där kom ett alternativ i tankarna som jag inte kom på själv, och fick då mod att flytta på leksaken och batterierna. Mina hjärnspöken försvann vad gäller hennes sexualitet och kvar är bara varför hon har så svårt att ge intimitet utanför sovrummet - visserligen har det varit så sedan dag 3 i vårt förhållande. 

Kanske kan det vara så att hon är rädd att känna passion - nu när vi bor ensamma och då kommer dina hjärnspöken in.  
  • chemist

Förstår inte varför ni tolkar det som att jag är sextörstande ? 

Jag försöker utrycka min oro för att hon inte är nöjd med vårt sexliv eller att hon inte tänder på mig längre. Och därmed i förlängningen lämnar mig vilket skulle vara katastrof för mig (egoistiskt) för hennes hjärna och min hjärna snurrar åt samma håll och vi har aldrig gräl eller drama utan diskuterar allt och kommer överens. 

Och Maggan jag är verkligen inte nöjd med en puss då och då, jag vill ha lite mer närhet även om hon är helt nöjd med sitt handarbete framför Tv:n. 
    Jag förstår att handarbetet var en terapi under hennes kristid men den är över nu.  

• chemist
    Anonym (Maggan) skrev 2022-06-21 18:15:04 följande:
    Och varför kan ni då inte prata och kommunicera kring detta? Dina funderingar och farhågor borde rimligen inte vara så svårt att ta upp om ni nu är så öppna om allt och kommer överens? Jag hade förstått dig bättre om hon sagt skaffa dig en älskarinna och sen överhuvudtaget inte velat diskutera något alls och helt slutat med all form av känsloyttringar kring er kärlek. Men nu är det ju uppenbarligen inte så.

Berätta för henne om vad du saknar och se vad hon ger dig för svar. Försök enas om något som känns bra för er båda. 
    Jodå, jag kan........ jag har t.o.m. föreslagit terapi. 
    Men jag har nu försökt att vänta ut henne. Det var hon som inte ville ha ett gemensamt sexliv p.g.a. omständigheterna. 
    Jag kan ju inte bli tjatig - men  vill ändå vara den som tillfredsställer henne - så det borde vara hon som lyfter ämnet. 
    Jag har genom de sista åren sagt till att - om hon blir sugen så får hon säga till - för jag ställer upp för att hon ska må bra. 
Svar på tråden Min sambo vill att jag ska skaffa en älskarinna