bli uppflyttad till bättre lag
miljömamma skrev 2022-10-15 07:10:37 följande:
Hej och tack för svar. Nu har vi fått ett problem. Jag har fått samtal av tränaren om att min son bryter ihop på träning och sitter vid sidan av mycket. De vill att jag ska vara där och stötta när sonen gör detta för det tar bort fokus från träningens syfte och fler riskerar hänga på när de ser att detta går att göra. Att han bryter ihop är inget ovanligt och jag tror det är ett sätt att inte behöva träna typ mygla lite. Tränarna vill ha en grupp med jättemotiverade barn som alltid är med på allt och att ha såna som sitter vid sidan av skapar obalans. Fortsätter det på det här sättet kanske duktiga talangfulla barn i gruppen tappar sugen, vilket är synd medan jag hade önskat att tränarna ställde lite lägre krav på sonen och tyckte att det är ok om han går ifrån för sig själv, men kommer tillbaka senare. Han är nästan ungdom nu och sköter sitt skolarbete själv klarar ansvar bra osv och jag tror han kommer att hålla på länge med denna sport så länge han inte får för höga krav. Hur hade ni gjort?