Hur fort fick ni beslut om sjukskrivning
5 månader. Då fick jag det i en klumpsumma. Sedan, trots beviöjat ringde FK flera gånger i veckan till mig, till arbetsgivaren, till läkarna i över 6 månader. Gömde sig i buskarna och spanade. Skickade plötsligt trots att de beviljat efter 5 månaders uttedning, att pengarna dras in och slutar beviljas. Sedan efter X månader beviljade de igen.
De månaderna utan FK-pengar hade jag 0 kr i inkomst. Jag hade varit hemlös om jag inte fått hjälp av en förälder! Sjuk OCH blivit hemlös pga FK.
Så, räkna med 5 månader innan deras utredning kan vara färdig, om det beviljas får du den lilla summa det handlat om retroaktivt i en klumpsumma. Alltså EFTER du inte kunnat betala din hyra i 4 månader och inte kunnat ha mat på bordet de månaderna. När du alltså blivit hemlös pga att du blev sjuk. Då kan pengarna dyka upp. Eller inte. Det bestämmer någon liten helt medicinskt okunning utan någon medicinsk utbildning. Den snubben bestämmer att han vet bättre än alla läkare, och därför kan ge avslag. Beslutet går inte att överklaga. Försäkringskassan står över alla och deras beslut kan inte överklagas varken av dig eller läkare.
FK är många gånger så dåliga att om de bör finnas, borde de gå ut med en varning för sig själva till allmänheten nu så att folk hinner skaffa sig någon privat sjukförsäkring INNAN de blir sjuka. FK är väldigt opålitliga. Kanske betalar de om du inte kan jobba pga sjukdom, kanske inte. Det bestämmer de själva och ingen kan överklaga och få en opartisk bedömning i att pröva deras beslut. Diktatorn över alla är FK.