• Anonym

Jo jag skiter i dina barn!

Ess skrev 2022-06-17 08:06:30 följande:
    Det vet du väl att på fl har särkullarna alltid den centrala rollen, och alla andra ska buga för dem och låta deras vilja styra allt. Det spelar heller ingen roll om de är tre år eller trettio, de är navet i allas liv och de ska alltid komma först.
    Det finns också många på familjeliv som gillar att överdriva in absurdum...

Vad gäller "fl-mobben" som vissa skrivit om innan citerat inlägg så har jag sällan sett röken av en sån. Fast beror ju på hur känslig man är inför folks olika åsikter. Är man känslig och dessutom lagd åt det paranoida hållet och startar en tråd så kanske man upplever att man har en mobb efter sig av pga en sån enkel sak som att folk inte håller med.
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-17 23:21:08 följande:
    Nåja, jag väljer min partner. Inte hans avkomma. Den får han rodda själv.
    Du måste vara så enormt kär i din karl.

Du verkar ha genomlidit så mycket enligt dig själv under tiden med bonusbarnen boende hemma, och älskar att visa din bitterhet här fortfarande trots att ungarna flyttat hemifrån för längesen!
    Att du ens flyttade ihop med ungar du hatar är väldigt udda och då drar jag slutsatsen att din man är som gud själv i dina ögon. Annars brukar man inte vilja bo ihop med någon man hatar. Men är man så desperat efter att få bo ihop med en karl som är en usel pappa att man står ut med dom man säger sig hata mest, ja då har kärleken gjort en totalt blind.
    Att han är en usel pappa vet jag inte förstås, men jag antar det. Jag hade aldrig ens velat vara vän med någon som hyser ett brinnande hat mot mina barn.
    Men han kanske inte känner till ditt enorma hat? Du kanske bara visar bitterheten här? Om han känner till hatet, men är okej med det så var han en dålig farsa under barnens uppväxt då han lät dom växa upp med en annan vuxen som aktivt hatar hans barn.
    Fan vad stel stämning det måste ha varit i tv-soffan eller matbordet hemma hos er! Blev du svartsjuk när hans barn fick kramar och kärlek? Eller förbjöd du honom från att visa kärlek till sina barn?
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2022-06-19 10:09:42 följande:
    Fast lever man ihop är man ju något mer än ytligt bekanta. Varför väljer man att leva ihop med någon/några man ogillar, varför utsätta både sig själv och dem för det? Bör ju vara lämpligare då att leva som särbo? 
    Verkligen! Har också så oändligt svårt att förstå varför man frivilligt väljer att bo ihop med någon man hatar. Självplågeri deluxe?
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 15:48:33 följande:
    De bortcurlade nära vuxna individer som det handlar om klarar inte ens ta en macka själ, att laga en middag är ju liksom långt bortom överkurs.
    Sådana människor får föräldrarna själv sköta om, jag tål inte ens se eländet.
    Var dina bonusungar utvecklingsstörda (eller vad det heter nu fr tiden)?

Att inte kunna bre en macka själv i tonåren indikerar det.

Vid vilken ålder slutade du hjälpa dom att bre mackor då? När tyckte du att dom var för gamla för din hjälp?
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 16:59:01 följande:
    Wow... är du säker på att du tilltalar rätt person?
    Kan blanda ihop dig med Ess. Ni båda älskar att tala om era vuxna icke-bonusbarn som förpestade er tillvaro. Men tror inte att jag blandar ihop er, Ess verkar lite mindre bitter än du är.

Vadå? Har jag fel? Är man inte rysligt kär i sin karl om man står ut med att bo ihop med hans barn som man innerligt hatar?

• Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 17:05:04 följande:
    Då är du inte speciellt uppmärksam, det räcker att man frångår pk åsikterna så ska de genast tillrättavisa och visa hur ointelligenta de är.
    Fast vissa tar en annans åsikter som en tillrättavisning fast det inte är det. Kanske däri problemet ligger?

Men visst, håller med att det kan vara någon som försöker tillrättavisa nån enstaka gång. Men någon mobb har jag aldrig sett.
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 17:07:32 följande:

Enligt mig har inte särkullar någon särställning, utan de bedöms precis som alla andra genom hur de är och hur de beter sig. 

Klart särkullar inte ska ha någon särställning. De ska bara bli behandlade med samma respekt och kärlek som andra barn i samma hushåll.
  • Anonym
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-06-21 18:01:46 följande:
    Ess har med största sannolikhet aldrig någonsin brett en macka eftersom hon avskydde barnen från dag ett.
    Hm, tänkte inte på det.

Men lät hon då även småbarn som är okapabla att själva bre mackor gå hungriga tro? Hemskt.
    Ess, fick barnen gå hungriga även när de var små och verkligen inte kunde bre mackor själva (tror du överdriver igen när du skriver att en tonåring inte kan bre en macka) medans du själv smaskade i dig micromat medan barnen hungrigt tittade på?
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 18:32:38 följande:
    Jag trodde faktiskt ganska länge att de hade nåt dolt handikapp, för själv var jag bra mycket yngre när jag skötte både mig själv och min häst själv.
    Jag har aldrig hjälpt dem, maken däremot hjälpte dem tills de blev myndiga och slutade komma på umgänge.
    Blev du aldrig rasande arg på din make? Det är ju hans fel att hans tonåringar inte klarar av basala saker? Vad sa han till sitt försvar isf?

Ja det är självklart att tonåringar ska klara att laga enklare mat och framför allt bre sina mackor och ta mellanmål själva (det senare klarar väl 6-åringar av själva?). Om du inte överdriver så låter det faktiskt sjukt! Hur klarar dom sig i livet som vuxna med den uppfostran?

Har man umgänge tills barnen är myndiga? Trodde barnen fick välja själva vem de ska bo hos, eller dela, vid skilsmässa när de fyllt 12.
    Var det pga dig som de slutade komma efter att de fyllt 18?
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 19:25:37 följande:

Du gillar inte att läsa eller? Vi väljer mannen. Inte barnen.

De får han och biomamman ta hand om. Det är absolut inget dåligt liv och det är väl det som gör flmobben så rabiat.

Är det inget dåligt liv att bo med någon man hatar?

Jag skulle definitivt hellre vara särbo än att bo med någon annans barn! Skulle aldrig komma på tanken att fortsätta ett ev intresse för en karl som har barn faktiskt. Men skulle jag falla pladask skulle jag inte flytta in, men OM vi skulle dela bostad då skulle jag givetvis gå all in för att vara familj.
  • Anonym
    Anonym (Fd malus) skrev 2022-06-21 19:17:42 följande:

Har också haft malusar och tror att singnaturen "Malus" har förväxlats med mig och vad jag skrivit i tidigare trådar.

Vill bara säga det.

Desa malusar tillhör dåtid, även deras far. Han har inte kontakt längre med mer än en av dessa tre. Till och med han insåg hur de är.
    Hur fan skulle jag då stå ut? När deras egen far inte längre gör det?

Men som sagt, det tillhör dåtid.

Lite knasigt att mitt gamla nick lever igen, fast genom någon annan. Det blir ju som gjort för missförstånd. Iaf för dem som har ett gott minne.

Okej där har vi det. Det är ju såklart dig jag syftar på när jag skrivit till den nya (Malus).

Vadå? Karln din uppfostrade bortskämda monster och nu när han inser hur fel han gjort så säger han upp kontakten? Rubbat.
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 18:43:58 följande:
    Jo det finns även om du aldrig blivit utsatt för det.
    Har stängt min profil för pm, då det brukade rasa in sådana vid ca 3 på natten/morgonen som bara kräkte av sig.
    Å fan.. det är ju att gå för långt. Kräkas på folk kan man göra i trådarna om man nu vill göra det. Lämnar man tråden så ska man få vara ifred, om det inte är vänskapliga pm nån vill skicka förstås.

Ja då tar man det alldeles för seriöst och blir för upprörd om man börjar trakassera folk med pm! Oavsett hur mycket man hatar en persons åsikter. Det är såna typer som trolljägarna jagar.
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2022-06-21 18:56:46 följande:

För mannen bör inte låta bli att skaffa barn om han tycker att det är så jobbigt att ta hand om sina EGNA barn att han dumpar över dem på närmaste kvinna!

Det är detta som är så sanslöst med FLmobben. De ställer alltså högre krav på bonusmammorna än bioföräldrarna.

Behöver en biomamma egentid är alla förstående men nåde den bonusmamma som mumlar något om sina egna behov efter att hon slagit knut på sig själv. 

Jeesus vad du överdriver!

• Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:43:31 följande:
    Hade han haft mer umgänge så hade han fått flytta ut.
    Han har valt mig.
    Och morsan till malus är nöjd.
    Du kan ju knappt räknas som bonusmorsa (eller malusmorsa om du föredrar det) om din karl tar hem sitt barn bara fyra dagar i månaden.

Har du själv barn? Eller vill ha? Om du vill ha en totalt oengagerad far till dom så har du ju hittat rätt iaf..
  • Anonym
    Anonym (Fd malus) skrev 2022-06-21 19:50:28 följande:
    Detta var länge sedan.
    Alla ungar är över 30 idag.

Vi hade bara umgänge varannan helg och uppfostran stod mamman och hennes många år yngre pojkvän för. Pojkvännen var bara ett par år äldre än det äldsta barnet.

De kom två veckor en sommar men då flyttade jag min semester. Ska jag ha semester så ska jag vara ledig. Inte rodda andras barn.

Att han inte har kontakt med två av dem är för att de blivit något som samhället kallar för "extremister". Åt vänsterhållet.
    Alltså på riktigt, extreminster.
    Allt som inte applåderas totalsågar de, och min exman står inte och gör sig till för att duga.

Så såga inte honom. Han är en bra man. Men ingen kan ta vilken skit som helst för att duga som förälder till såna "barn".
    Pojkvännen till karlns ex var ett år äldre än äldsta barnet? Herregud.

Det krävs ganska mycket för att vara extremist. är de såna som kastar sten på poliser och hotar folk på nätet och blir aggressiva när de snackar politik med en motståndare, eller brinner de för särskilda frågor bara som de är väldigt engagerade i?

Även om jag skulle bli extremist så skulle inte mina föräldrar ta avstånd från mig. men skulle jag det så skulle de nog kontakta psykiatrin för då vet de att det slagit slint.
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-21 19:59:53 följande:
    Det är iofs sant, det kan jag ge dig. 
    På-luffen-människa-varannan-helg-person kanske är mer lämpligt.

Ju mer jag funderar på allt som skrivits här desto mer tänker jag att jag nog ska be mannen att skaffa ett annat boende så jag slipper emigrera från MITT hem två helger varje månad.

Det var fanimig ett bra uppvaknande.

Jag har barn, vuxna och utflyttade. Ska definitivt inte ha fler.
    Är änka så mina barns far behöver du inte dra in i detta.
    Bra där, eget boende är bäst!

Nej jag menade inte dina barns far, hur ska jag kunna veta hur han var? Jag menade om du vill ha barn med denna karln du har nu, då han är så oengagerad. Visste ju inte att du var klar med sånt redan när jag frågade.

Blev han farsa väldigt sent i livet? Syftar på att han har umgänge med sitt barn och dina är vuxna.

• Anonym
    Anonym (Fd malus) skrev 2022-06-21 20:10:06 följande:
    Ett par år, men jo. Så var det.

Jag kan, som du förhoppningsvis förstår, inte gå in i detalj om detta.
    Vad vet jag, de kanske sitter här i forumet också?

Jag lägger ingen energi på dem längre, och det orkar deras far inte heller göra. Det får stå för honom.

Jag är iaf glad att slippa dessa individer.
    Även den som inte blivit skvatt galen.
    Jo det är ju sant. Det förstår jag. Så jag väljer att tolka det som riktiga extremister, arga och farliga för omgivningen.
  • Anonym
    Ess skrev 2022-06-21 19:59:31 följande:
    Jo visst blev jag det, han började ställa mer krav på dem men det var svårt när de var vana vid att bli uppassade.
    Våra gemensamma tar ett betydligt större ansvar och beter sig vuxnare än särkullarna gjorde när de var äldre än de gemensamma.

Ja i detta fallet var det så att det varit umgängessabotage från mammans sida, därför fanns ett skrivet dokument gällande umgänge som skulle gälla tills de var myndiga. De ville träffa sin pappa men var för mesiga att våga säga ifrån till mamman, därför var det bra att ha ett domstolsbeslut på umgänget.
    Nej det var inte pga mig, vi har aldrig bråkat eller nåt sånt. Umgänget upphörde och de var vuxna, dessutom behövde vi rummen.
    Tragiskt med allt umgänges-sabotage och maktfullkomliga föräldrar som blir som tokiga efter en skilsmässa.
    Såna föräldrar förtjänar inte sina barns kärlek, såvida man inte gör det för att andra föräldern missbrukar, misshandlar eller grovt missköter sitt föräldraskap på andra sätt, men att rätten inte tror på det.
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!