• molly50

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (Mammalina) skrev 2022-06-19 16:49:44 följande:

Bonusbarnen är till för att mobba ut! Ingen vill ha dem man vill liksom börja om och ha ett eget liv och inte dras med massa ungar som inte är ens egna! 

Jag hoppas att du är ironisk.
    Men om inte. Skulle du resonera på samma sätt om dina egna barn fick en bonusmamma?
  • molly50
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-19 17:14:31 följande:
    MEn snälla, sluta kalla styvmödrar för "bonusmamma"!

De är inga mammor till sina partners avkommor, har aldrig varit och kommer aldrig att bli.
    Och du behöver inte märka ord. Du förstår nog vad jag menar. 
  • molly50
    Ess skrev 2022-06-20 13:15:38 följande:
    Tragisk kan du va själv För jag tror knappast att du gillar alla du träffar. Jag tycker inte om barn i allmänhet och särkullarna i synnerhet. Jag gillar inte särkullarna som vuxna heller, men jag behöver inte umgås med dem mer än några gånger om året.
    En fråga av ren nyfikenhet.
    Du tycker inte om barn i allmänhet. Men ändå så ville du ha egna.
    Hur kommer det sig?
  • molly50
    Ess skrev 2022-06-20 13:42:12 följande:
    Egna barn och andras ungar. Det går inte att jämföra de två. Du har väl själv barn så du vet det.
    Ja,det har jag. Men hade jag inte tyckt om barn så hade jag inte valt att skaffa mig egna heller. 
  • molly50
    Ess skrev 2022-06-20 13:46:02 följande:
    Det är ditt val, jag gjorde ett annat då jag ville ha egna.
    Absolut. Jag har bara svårt att förstå tänket. 
  • molly50
    Ess skrev 2022-06-20 14:13:03 följande:
    Eftersom det inte går att jämföra egna barn med andras ungar, så är det inget konstigt med det. Egna ger en mycket glädje tillbaks, andras är oftast bara gnälliga och dryga. Jag förstår inte dem som ska på varenda unge som kommer i deras väg. Oftast har andras ungar kommit och satt sig bredvid mig när de fått nog och vill va ifred. 
    Ja,vi har helt enkelt lite olika åsikter om det här.
    Jag respekterar det. 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!