• BreachMode

Jo jag skiter i dina barn!

Har själv sett konsekvenserna utav en man som skulle komma in i morsans förhållande och visa att han kunde "bestämma över barnen". 

Det är ingen vacker syn direkt.. 

Så jag rekommenderar att om ni ska ha barn, ska ni inse att ansvaret ligger först o främst i att dom är era egna. 

Mvh
    En som växte upp utan sin riktiga pappa. Men är en polare som råkade ut för det jag nämnde här och ville diskutera. 

Du o ingen annan som är morsan eller pappan. 

• BreachMode
    Ess skrev 2022-06-20 16:25:40 följande:
    Kokobello är precis en utav dem som avses med fl mobben. Är så himla perfekt med sina pk åsikter som ska tvingas på andra. 
    Varken maken eller någon annan i vår närhet har sett det som nödvändigt att leka förälder åt särkullarna. Det är bara här på fl som det är helt hemskt att inte ställa upp som betjänt åt nära nog vuxna människor, bara för att de är särkullar.
    Mobben kan ju gå lös på särkullar som inte ser sin förälders partner som en förälder.
    Asså seriöst.. Du har precis medgett att du aktivt gått ut för att psykiskt misshandla erat "gemensamma" barn, enbart för att det inte råkar vara ditt eget. 

Om du förväntade dig ryggdunkar över beteendet så är det här nog lite fel ställe.
    Sluta gnäll nu, bete dig och stick o lägg dig. 
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-20 18:16:18 följande:
    Ehh, läsförståelsen inte den starkaste sidan uppenbarligen.
    Gemensamma Barn??, som inte är mitt eget??
    Tvärtom, min läsförståelse är för bra för att bortse ifrån att du inte kan bete dig.. 

Om det inte är så att det inte var du som skrev att du skiter o laga mat till hans barn.. Bara för att det inte är ditt eget. 

Det korrekta sättet är att laga mat åt alla som är och lever i det där huset.. Inte leka vem i huset som inte får maten levererad till sig. 
  • BreachMode
    Kockobello skrev 2022-06-20 18:35:23 följande:
    Riktigt vidrig mobbing.
    Agree.
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-20 18:42:18 följande:
    Hur får du ens särkullar att liknas vid gemensamma?
    Det är lika stor skillnad som mellan äpplen och gaffeltruckar..
    Åh nej, skrev jag något lite otympligt.. Och du kunde du inte förstå meningen. För du är Aspberger?
  • BreachMode
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-20 18:45:20 följande:
    Din läsförståelse är inte direkt briljant.

Det har man noterat i fler trådar än denna.

"Ess" styvar var inte "gemensamma" hur många citattecken du än skulle använda. Varför i hela världen påstod du att "Ess" styvar var deras gemensamma avkommor???

Sen får ingen maten levererad till sig utan man får masa sig till bordet där maten serveras.
    Åh, en till aspberger! 
  • BreachMode
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-20 18:52:02 följande:
    Aspberger?

Om du syftar på diagnosen så heter den Asperger. Borde du ha koll på kan man tycka.

Ska vi säga så?
    Eller vill du ha sista ordet, så varsågod. Det ger mig inget att ha en dialog med personen som du.

Du förstår ju verkligen, verkligen inte mycket du. Jag beklagar det.

Kjam Hjärta
    Vad jag menar är att du hakar upp dig på ord och tar det ordagrant istället för o läsa vad det är någon säger till dig. Du sitter alltså här och låtsas att du är Aspberger.. 
  • BreachMode
    Anonym (Malus) skrev 2022-06-20 18:52:02 följande:
    Aspberger?

Om du syftar på diagnosen så heter den Asperger. Borde du ha koll på kan man tycka.

Ska vi säga så?
    Eller vill du ha sista ordet, så varsågod. Det ger mig inget att ha en dialog med personen som du.

Du förstår ju verkligen, verkligen inte mycket du. Jag beklagar det.

Kjam Hjärta
    O när du diskuterar så, varför skulle jag då fortsätta kommentera dig.
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-22 20:19:30 följande:
    Varför skulle jag det?
    För att du är en svartsjuk person, o det styr dig utav helvete.
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-22 20:35:35 följande:
    Kockobello skrev 2022-06-22 20:32:06 följande:
    Du slipper dom för alltid och du får ha "begagnade mannen" helt för dig själv.

Fan vad tramsiga ni är. När argumenten tryter så måste ni ändå dra till med något.
    Har massor med argument. Ser dock inte poängen med o dela med sig. Vill du gå runt och vara besviken, sur eller arg på hela omvärlden, får du väl lov att gå o vara det helt själv.  
  • BreachMode
    Anonym (A) skrev 2022-06-22 21:49:07 följande:
    +1
    <3
  • BreachMode
    Anonym (...) skrev 2022-06-23 01:01:02 följande:
    Lustigt nog är det kvinnor som ställer högre krav på andra kvinnor. Lyssna bara på Flmobben där de flesta är kvinnor.

Nu börjar det bli riktigt patetisk ton på er här inne.

Det ni kallar för FL mobben kallar vi andra för helt vanliga människor. Ni gnäller på att andra organiserar er, medans ni är tre här inne som aktivt sitter o aggressivt försöker tumma ner.

Ni skyddar den enda som har erkänt här inne att hon tyckte att hennes ex mans barn var äckel.. Och aktivt gick ut för att visa att hon ogillade dem, igenom att inte se till att hon aldrig lagade dom någon mat. 

Medans vi andra sitter här och säger att det är klart att man fixar mat åt dom med om man ändå ska laga mat. Att det är onödigt att medvetet försöka frysa ut och skapa drama enbart för att man själv råkar vara låg panna.. Men att man kanske inte behöver ställa upp på saker som o köra dom överallt, eller leka psykolog åt dem, då det trotts allt är de biologiska föräldrarnas ansvar och kan förstöra den relationen dom har om man försöker lasta över det ansvaret på någon helt annan. 

Men med tanke på hur ni beter här i tråden kanske man inte ska förvänta sig så mycket alls? Barn brukar trotts allt kunna göra lite vad som helst bara för känna att dom har någon makt.. 

Måste vara tråkigt att va så jäkla maktlösa att ni måste sitta här inne och bli aggressiva. 

• BreachMode
    Anonym (...) skrev 2022-06-23 00:57:23 följande:
    Vill man inte curla bortskämda halvvuxna tonåringar är man svartsjuk och önskar livet ur dem.
    Såna där dagisfasoner ni håller på med här inne sysslar småungar med. Problemet är bara att ni tre inte är några barn.. 

Erat gnäll om FLmobb medans ni själva försöker mobba börjar bli riktigt jäkla pinsamt.
  • BreachMode
    Anonym (Singelkvist) skrev 2022-06-23 08:31:39 följande:
    Fast om du inte delger dina argument så kommer du ju ingen vart.
    Vi andra kanske är intresserade!

Själv har jag inga styvbarn och kommer inte inleda något sådant heller. Jag vet med mig att jag inte skulle känna mig tillfreds i en sån familjekonstellation. Så jag skippar män med minderåriga barn.

Man ska inte sitta och ge poänger till människor som inte klarar av eller inte vill höra det. Det är totalt onödigt. Varför argumentera med en vägg? Och medans du kanske vill höra det, så vill den jag citerade garanterat inte det.

Vill du fortfarande läsa mina argument, så skrev jag precis ut den några inlägg innan ditt. 

Själv har jag inga styvbarn, men skulle garanterat inte hålla på o frysa ut de. Däremot hade jag sagt att det är hennes ansvar o se till att de kommer till skolan och vänner. Och i värsta fall om inget annat funkar så kan jag ta o hjälpa till. 

• BreachMode
    Anonym (...) skrev 2022-06-23 14:24:03 följande:
    Vägg var rätta ordet. Spelar ingen roll hur övertydlig man är. Hysterin om att ?frysa ut?  ?mobbing? och ?hata? små stackars BAAAARN bara fortsätter i all oändlighet..
    Ser dock inte att du kommer med några som helst argument längre. Du verkar mest vilja att vi ska sitta och tycka synd om dig. Allt medans du sitter och tummar ner och gråter över andras inlägg. Vet inte hur vuxen du är, men verkar mer som att du vill att du tycker att vi ska behandla dig som om du vore fem.. 

Just nu tillför du ingenting till tråden. Du har bara en passiv aggressiv konversation på sidlinjen med ingen annan än dig själv. 

• BreachMode
    Ess skrev 2022-06-23 16:17:21 följande:
    Att du inte har särkullar hade du inte behövt skriva, det märks tydligt på dina inlägg att du har noll koll på det du väljer kommentera.
    "Särkullar" är inte i fokus, när det vi diskuterar här är din misshandel o borderline. 
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-23 16:46:53 följande:
    Att du har noll koll märks verkligen, du gör bort dig gång på gång, det är direkt patetiskt.
    Kul när dom i tråden som gör bort sig, försöker uttrycka sig som en enhet. Har ni slut på idéer så nu försöker ni med projicering?
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-23 18:12:01 följande:
    Allt tjafset om diagnoser hit och dit visar bara vilka inskränkta obildade typer som skriver.

Det var ett tydligt uttalat krav från mig att de skulle klara sig själv, OM de skulle va där när inte maken var hemma. Hade de sagt nej till det så hade de fått va hos mamman istället, eller hos en ?barnvakt? eller vad det kan kallas när de är så gamla. 
    När du försöker göra det bättre. Men allt blir ännu sämre.
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-23 18:36:02 följande:
    Eh??
    Förklarade för dig att du försökte driva igenom din poäng, men du gjorde det genast mycket värre.

Vi garvade. 
  • BreachMode
    Ess skrev 2022-06-23 18:41:19 följande:
    Hela tråden handlar om särkullar, den ligger tom i styvförälderforumet. Hur kan man ens ha missat detta..
    Yes? O den konversationen du och jag har, men som du inte riktigt vågar besvara. Handlar om hur illa du behandlat dom. Medans jag har förklarat hur det är meningen att man ska göra. Vilket ni hade kunnat snappat upp för länge sen om ni inte höll på o försöka gnälla om annat istället. Men det har nog mer o göra med att ni inte är något friska. 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!