Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Jo jag skiter i dina barn!

Anonym (...) skrev 2022-06-15 16:26:06 följande:
    Jo jag skiter i dina barn!

Bara för att förtydliga för FL mobben.

De flesta bryr sig inte om ? bonusbarn?. De har redan föräldrar så varför förväntar ni er alltid att andra ska axla något som helst ansvar eller göra uppoffringar för era ouppfostrade söndercurlade ungar?

Gör DITT jobb och sluta ställ krav på andra!

Jag tycker snarare att det är tvärtom, att styvföräldrar vill styra och ställa över barn som inte är deras egna. Helst vill de bestämma vad mannens exfru ska göra eller inte göra också. Åtminstone här på FL...

Ser det väldigt sällan i verkligheten. 
  • Mrs Moneybags

Ännu en tråd som stärker mig i uppfattningen att aldrig bli styvmamma eller låta mitt barn bli ett styvbarn. 

Förstår inte hur man ens väljer en sådan situation när man uppenbarligen inte gillar andras barn. Varför då flytta ihop med någon annans barn? Det låter som själva definitionen av vansinne. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Iness) skrev 2022-06-19 09:33:50 följande:

Hel rätt!! Har ett bonusbarn från min man och hatar den lille horungen, visar det hela tiden tex köper god mat etc till våra barn och försöker ignorera så gott det går. Inte framför min man då, men varför ska jag bry mig?! Det inte min unge utan en liten horunge!

Jaha, så din man har varit tillsammans med en hora? Och det är den mannen som du valde framför alla andra män på jorden för att bli dina barns pappa? Det låter som ett jättebra val. Låter som att din man har bra näsa för damer också?!

Det är ytterligare bevis på att det är totalt vansinne att ge sig in i den här typen av relationer. Varför skulle man vilja utsätta sig för att gå runt och reta sig på folk i sitt eget hem? Livet är alldeles för kort...

Hela den här tråden är den bästa reklamen för kärnfamiljen.
  • Mrs Moneybags
    Ess skrev 2022-06-20 13:15:38 följande:
    Tragisk kan du va själv För jag tror knappast att du gillar alla du träffar. Jag tycker inte om barn i allmänhet och särkullarna i synnerhet. Jag gillar inte särkullarna som vuxna heller, men jag behöver inte umgås med dem mer än några gånger om året.
    De flesta av oss har människor i våra liv som vi ogillar, men det brukar inte handla om ålder eller relation, utan om person. Det låter på dig som att du avskyr dina styvbarn just pga att de är dina styvbarn, inte pga hur de är eller något annat. Det är den bitterheten som lyser igenom de flesta av dina inlägg när det handlar om styvfamiljer. Du låter inte snäll, varm eller trevlig, men du kanske är omedveten om hur du framstår eller så bryr du dig inte. Tror de flesta tycker rätt synd om dina styvbarn.

Alla har inte det skrivna ordets gåva, så det kan ju hända att du helt enkelt inte har förmågan att uttrycka dig på ett vänligt sätt. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Polly) skrev 2022-06-23 15:10:46 följande:
    Jag är inte heller så glad i andras barn. Men gjorde misstaget att tro att det skulle lösa sig. Som jag skrev i ett annat inlägg så hade sambon sitt barn varannan helg. Det var så det var sagt att det skulle vara när vi flyttade ihop. Jag hade inte nåt emot hans barn, kände väl inte nåt speciellt för honom utan bara acceptans. Men sen fick ju hans ex nån jävla hybris eller vad det var. Och det skulle vara varannan vecka och ansvaret var mitt. En massa annat elände runt den donnan hände. Där gick det på ren svenska åt helvete. 
    Jag vägrade hjälpa till och ja lång historia kort så fick han flytta till eget med ungen. Nu bor vi ihop igen och hans barn ja han är över 20 sitter i en lägenhet som pappa betalar och gör inte ett skit för att få jobb eller inkomst. Curlad av både mamma och pappa ett riktigt mähä och jag är lycklig att jag inte har haft ett dugg med han att göra.
    Så ja särbo är verkligen att föredra. 
    Flyttar man ihop med någon som har barn får man ju räkna med att vad som helst kan hända. Mamman kan i värsta fall bli allvarligt sjuk eller dö och lämna hela vårdnaden åt pappan. Då har man barnen på heltid. 

Det som är en deal idag kan kastas omkull imorgon. Sedan är det förstås inte okej att någon beter sig som att hon har all bestämmanderätt om det hela. 
Svar på tråden Jo jag skiter i dina barn!