Inlägg från: Anonym (Grannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grannen)

Grannens staket buktar in på vår sida

Alltså sen vi flyttade in i vårt hus 2019 så har vi haft problem med grannen.
    Men det jag undrar över hur vi ska göra just nu?
    Grannen har satt upp fårstängsel 5 cm in på sin sida av tomtgränsen, sen satte hon taggtråd uppepå också.
    Nu buktar/lutar detta staket in på vår sida tomtgränsen. 
    Grannen vägrar att prata med oss så vart ska vi vända oss?

Vi vill inte ha det buktande in på vår sida. Har försökt säga till henne att även det är underhållsfritt staket så måste hon ändå hålla det sträckt så det inte buktar in på vår sida.

Men ingenting händer. 

• Svar på tråden Grannens staket buktar in på vår sida
  • Anonym (Grannen)
    Tow2Mater skrev 2022-06-13 20:43:08 följande:

Hurt påverkar den lilla inbuktningen er negativt?

Det ser för jäkligt ut. Det är ju inte bara på ett ställe utan längs hela vår tomt. Det är vi som ser skiten hela dagarna för hon är aldrig på den sidan av hennes hus.

• Anonym (Grannen)

Alltså, varför blir folk så jäkla otrevliga så fort man ber om råd?
    Grannens staket hänger över mellan 20-30 cm in på vår mark.
    Studsmattan står på vår tomt, inget som stör hennes mark. Gräset är klippt under studsmattan. Det var barn som klippt och ibte orkade flytta studsmattan. Om det hat någon betydelse.
    Ogräs i krukan? Det är ibte ogräs kan jag säga, sluta ta upp saker som ni inte vet vad som är.

Denna grannen har satt oss i skiten sen vi flyttade in för 3 år sedan. Om jag ska dra allt så fick vi anlägga ny avloopsbrunn på vår tomt för att hon skulle ta bort den som ligger på hennes mark, men den är fortfarande kvar.
    Hon försöker få igenom att vi inte ska använda hennes väg som vi har servitut på. Den enda vägen som vi har för att komma ut till stora vägen. Så varför ska hon få få göra som hon vill?

Hennes staket ska inte hänga över på vår sida av gränsen. Jag har pratat med kommunen men hon pratar inte med oss, för hon vet att hon gör fel.

Varför ska vi sätta upp staket eller häck bara för att hon gör fel? 

Så frågan är Vart man ska vända sig?

Svar på tråden Grannens staket buktar in på vår sida