RingdeE
Anonym (Anonym) skrev 2022-06-13 11:05:26 följande:
RingdeE
Hej. Jag är en man i 30-årsåldern, gift sedan några år tillbaka och har flera barn. Jag är väldigt lyckligt gift och vet att jag lever med mitt livs kärlek.Mitt problem är att jag inte hanterar alkohol. När jag festar till det blir jag alldeles för full, jag kan ibland nästan bli personlighetsförändrad och tappar kontroll över mitt beteende.
I helgen hade jag en sådan kväll. Jag blev jättefull och dagen efter såg jag att jag skrivit ?vill du ses?? till ett ex som jag inte träffat på många år.
Jag har aldrig i mitt liv varit otrogen och tänker inte vara det heller. Men ångesten över detta äter upp mig nu. Jag har också svårt att leva med att inte veta om min fru känner till detta meddelande eller ej.
Min mobil låg fullt synlig dagen efter och när jag skulle kolla klockan så låg meddelande från exet där hon frågade om jag skickat fel fullt synligt. Jag tror inte min fru sett det för hon har varit precis som vanligt mot mig.
Vad ska jag göra nu, berätta för min fru och därmed få det överstökat eller leva med ovissheten att hon inte vet något? Jag tror heller inte mitt ex skulle höra av sig till min fru.
Eller är detta kanske inte ens så farligt?
Ni behöver inte råda mig att inte bli full för det beslutet är redan taget.
Jag ser det som att jag duckade en kula att mitt ex inte svarade