• Körsbärsdalen

Trött på att det aldrig går

Det viktigaste ni kan göra gör ni redan - sex runt ägglossning och du äter folsyra. Utöver det är det ändå fullt normalt att det tar upp till 1 år för dig att bli gravid... Jättetrist med missfallet, men du vet ju i alla fall att du KAN bli gravid nu!

Om det går ett år utan graviditet, då finns det jättebra hjälp att få. De absolut flesta är faktiskt gravida inom 2 år från att de börjar försöka Är du född -95 som ditt nick indikerar finns dessutom lååååååång tid för er att få hjälp innan det är kört

• Körsbärsdalen
    Juliaisabell95 skrev 2022-06-12 18:42:19 följande:

Folsyra hjälper väl inte till eller påverkar förmågan att bli gravid? det är väl bra att äta folsyra innan man blir gravid för att det inte ska bli problem med fostret när man väl blir med barn.. 

absolut, jag kan bli gravid- den gången men vem vet att jag kan bli gravid fler gånger, egentligen? :). Jag är dock rädd att det kanske finns ?rester? kvar sv missfallet som gör stt det inte tar sig, ingen läkare vill dock undersöka det. 

jag är född 95 och jag vet att jag har lååång tid att hinna bli med barn- det jag är frustrerad på är att det tar så lång tid och det känns som att min kropp inte vill ta emot ett barn. :) 

Precis, om du blir gravid så är risken lägre att barnet får spina bifida, därför ska egentligen alla kvinnor som kan tänkas råka bli gravida (och i så fall skulle behålla graviditeten) äta folsyra
Svar på tråden Trött på att det aldrig går