Hjälp! Gravid?metrothrax? Kort kur?
Är så glad. Vet inte om ens någon läser detta.
men skriver ändå.
jag var och träffade barnmorskan läkaren på mödravården/speciellis.
hon sa att det finns ingen anledning till att avsluta graviten pga medcinska själ.
då det inte finns så stora chanser för missbildning som det står på FASS. Svårt och förklara men hon läste upp deras. Och det var 1 barn som hade fått någon lite missbildning av en viss procent. Men då hade den personen tältet det under tiden. Och det var större när man behandlades med högre dos. Som tex för cancer tumör.
men missfalleisken var högre.
men där emot var det ökade risk för tillväxthämmande barn. Så jag ska få extra kontroller på det.
sen får jag göra nipt test om jag då ville. Som jag ville. Men det är pga jag är över 35 år.
så det känns jätte bra.
gjorde ett ultraljud oxå. Och var då i vecka 7+4 och det såg bra ut och stämmer ganska bra oxå från sista mens.
må illa fortfarande och spyr en hel del. Känns bra oxå för då vet jag det växwr :)
så nu försöker vi njuta av denna bebis. Och hoppas den vill stanna kvar. Och släpper tankarna om medicinerna :)
Risken för för tidig födsel vet man för övrigt inte om det beror på medicinen, eller på den inflammatoriska sjukdomen.