Inlägg från: Anonym (Line) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Line)

Fattiglapp o familjens looser

Mimmiimimmii skrev 2022-06-10 18:54:19 följande:

Det jag ville ha ut av tråden är att om man i en familj har en som jobbar o tjänar pengar o en som är hemma o tar hand om allt alla övertidstimmarna obetalt. Är det bara jag som tycker att det är givet att pengarna ska gå till hela familjen istället för att en lever av inget o en kan unna sig vad som helst. 
    Jag kan inte va sjuk, måste ta all vabb p föräldraledighet annars kursar hans företag men jag ska vara nöjd med mat på bordet o hyran betald
     Vi lever så olika o varje födelsedag berättar han att detta är från pappa barn.

Det är en myt du berättar om, man gör valet själv, jobba är det lättaste man kan göra, ta hand om barnen är svårare. det handlar inte om lön. Det handlar om bekvämlighet, han har inkomst han får föräldrapenning, du kan ta ett arbete vara på jobbet, ni tappar inte mycket per månad, dvs det handlar inte om inkomst,

Detta handlar om utbildning och föräldraskap, där man tydligt ser att fler kvinnor väljer män som liknar dom själva, inkomst o arbeten. man har lämnat den förlegna tron bakom sig som ni har, man har anammat den som handlar om utbildning lika villkor.
  • Anonym (Line)
    Mimmiimimmii skrev 2022-06-11 00:29:10 följande:

Sambos skulle inte tro att han gifter sig med en firma som går bra o då skulle han ju inte kuNna hota mer. 

Jag har varit hemma 6 år helt utan inkomst o jobnat 75 de andra åren. Att barnen ska få sommarlov o få bara hemma första åren har varit prio o i början var han givmild. Han vill oxå ha zw såhär men ju bättre det gått ju mer ger han sig själv. Våra pojkar är stora nu o uppskattar alla teknikprylar o de har vant sig vid att jag är hemma. Här heter det att de är glassigt att vara hemma.. 7 år sov han till o från på jobbet o jag gjorde allt. Trodde verkligen att vi som familj SKULLE FÅ DET BÄTTTRE.
    NU har han mycket o jag tänker inte vara själv efter kl 16. Trött på det här, kommer ta år innan jag får tillbaka pension mm o jag tänker spara när jag börjar jobbae. Han får mycket bätttre lön o utdelning varje år. Dags att vakna ..
    Usch så trött o JA JAG HAR VARIT naiv men jag har verkligen trott att han var fin ärlig o snäll. Ser sidor jag önskar inte fanns

Förstår inte problemet du gnäller över, du har valt det själv, ingen har tvingat dig, du nämner firman går bre, jag är själv företagare, jag har valt livstilen för att jag kan anpassa mig, jag kan ta ledigt, det är andra som jobbar för mig, inkomsterna kommer ändå.
    Skulle ni skilja er så bor ni säkert i hus/bostadsrätt, den ger en vinst.

Men du har valt detta själv, varför stå o gnälla?
Svar på tråden Fattiglapp o familjens looser