Letrozol och PCO/PCOS
Hej!
Jag är nu på min 5e omgång med letrozol (6e månaden jag vet att jag haft ägglossning då första gången vi var på fertilitetsenheten på sjukhuset så hade jag för ovanlighetens skull ägglossning på gång). Vårt enda problem de har hittat är att jag har en ganska mild version av PCOS. Jag får inte ägglossning på egen hand mer än kanske en gång om året, men det fungerar bra, enligt VUL och progesteronprov, med enkel dos letrozol.
De har sagt att jag ska köra 6 omgångar med letrozol innan vi går vidare och nu börjar det det närma sig sista omgången. Jag har 6 dagar kvar till mens nu, men har en känsla av att det inte tog sig den här månaden heller. De flesta cykler har vi hunnit ha samliv några gånger innan ägglossning och någon enstaka har jag haft ägglossning på gång när jag varit på VUL och därför har vi bara hunnit ha det en gång.
Jag önskar ju verkligen att jag ska slippa IVF om det är möjligt, men börjar som sagt bli stressad och orolig nu. Den infon jag fått är att det brukar ta 3-6 cykler för att bli gravid med Letrozol och när jag tagit 6 omgångar så ska vi prata om att börja IVF behandling, vilket jag tycker verkar väldigt fort.
Hur har det gått för er med Letrozol? Är det någon som varit i liknande situation som lyckats bli gravid med letrozol och hur lång tid tog det i så fall?
Jag förstår inte varför jag inte bli gravid om vårt enda problem är min ägglossning och jag har ägglossning nu? Alla prover har varit bra och min sambos prover var jättebra. Jag kanske bara har väldig otur.