Inlägg från: Anonym (Trebarnsmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trebarnsmamman)

Kan hemmet väga upp en dålig skola?

Anonym (ts) skrev 2022-06-08 13:01:31 följande:
    Jag vet inte exakt eftersom jag bara läst om det som kommit ut i media. Dom har stora problem med för lite personal, oklart om det är problem med antalet utbildade lärare också, och det verkar inte finnas resurser till de som behöver. Stora problem med mobbing och våld även långt ner i årskurserna. Det verkar vara allmänt stökigt. Det är en skola i ett mindre samhälle och jag hr fått intrycket att det inte är jättemycket problem med invandring. 

Det är svårt att svara på då det beror på så många olika faktorer. Mina barn går i en så kallat dålig skola och det har gått utmärkt hittills. De har fått välja själva och har då valt att gå med kompisarna. Vissa har de gått med sedan inskolning vid 1-2 års ålder. De har sina kompisar de är trygga med, har lätt för att lära, kan ?stänga ner? och gå in i en bubbla vid omgivande stök och bara fokusera. Så vi har väl haft de förutsättningar som krävts och den stökiga skolan var rätt för mina barn. 

Kan tillägga att vi inte suttit med barnen något extra på kvällstid. Skolans problem har varit bråk och slagsmål och bristande resurser, många av lärarna har kämpat på med de elever som faktiskt visat intresse för skolarbetet. I högstadiet har de också många olika lärare så en dålig lärare slår inte lika hårt som i lägre klasser där barnen ofta har bara en eller två lärare.

Svar på tråden Kan hemmet väga upp en dålig skola?