Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Barnet går på husdjuren

Jo, det finns 4 åringar som är mkt verbala. Och att det blir såhär. Till er föräldrar som inte tror att barn kan vara såhär.

Har inte läst söka inlägg utan lusläst. 

Jag skulle rekommendera mer instanser, korttidsboende, avlastningsfamilj. Det ör ngt ni borde ta upp. 

Jag förstår djur och barn. 

Ni måste bära eller brista. Kan ni ha husdjuret boende annanstans? Sålänge? 

• Gameofthrones
    Anonym (TS) skrev 2022-06-07 20:03:19 följande:

Gameofthrones
    Tack för ditt svar, tror snarare det är motsatsen till verbal. Hon har väldigt svårt och utrycka sina tankar och känslor, vilket jag tror att detta är hennes sätt att visa oss att hon inte mår bra.

Tyvärr ingen annastans att ha djuren så länge.. Tack för tipsen med avlastning!

Ok, det är så.

Förstår att soc säger skydda minstingen och husdjur. 

Bor ni i Sthlm? Ni behöver inte svara på det tänkte om ni ville ha in mer tips. Alla kommuner, stad har kanske inte de resurserna som krävs.

Förutom soc finns det en bra barnpsykolog? 
  • Gameofthrones
    Anonym (TS) skrev 2022-06-07 22:34:14 följande:
    Ja absolut, det var vårt första alternativ och vi försökte verkligen få hjälp av psykiatrin men de total vägrade pga åldern. Meddela detta till BVC som skulle ta det vidare till deras psykolog. Detta ledde ingen vart så kontakta bvc igen och denna gång fick vi prata med någon på BUP och förhoppningsvis får vi en tid där snart.
    Vi försöker ligga på 
    Det är bra tummen upp :) 
  • Gameofthrones

Håller med ovanstående. 

Fyf*n Det ni får gå igenom. Man kan inte tro med sina egna ögon om sitt eget. När jag va liten runt 7-8år hade vi en grannfamilj, pojken tog i kattens svans och snurrra. Han gick med knivar efter ett långt tag såg jag han inte längre.

Det sades att han hade flyttat. 

• Gameofthrones

Det bästa är att filma handlingarna. Bli av med era husdjur. Till ngn som vill ta hand om djur. Vill BUP SOC ha "mer konkreta då är det bästa med bilder, filma etc helst sätta upp en kamera så får det gå 24/7 

• Gameofthrones
    Anonym (...) skrev 2022-06-11 09:47:21 följande:

Jag kan aldrig i mitt liv förstå hur människor kan vara så jävla korkade. Att avla på dina gener är ju bara att be om problem. Egoistisk är vad du är. Trodde du att det skulle gå bra när du skaffade barn när du själv är svårt psykiskt sjuk? Du tänkte inte på barnen som behöver leva med en mamma som är psykotisk? 
    Så fort du sett dessa tendenser borde du omplacerat djuren, att ett barn puttar ner en hund för trappen så den dör..jag är mållös. Att du låtit detta gå så långt är för mig ofattbart. 
    Jag tappar hoppet om mänskligheten när jag läser detta, fyfan.

Jag tänker lite som du. Jag tror inte att folk tänker på sina gener vad det kan bli för konsekvenser.

Världen är lite snurrig 
  • Gameofthrones
    Colourfulrainbow skrev 2022-06-11 11:18:11 följande:
    Anonym skrev 2022-06-11 09:51:19 följande:
    Exakt.
    Vissa borde helt enkelt bara steriliseras, för både sitt och sina icke existerande barns skull.

Detta är ju helt makabert!
    Tänker på Damian i Omen när jag läser om den här ungen. 

TS har ju varit med om trauma. Hennes PTSD, depressioner, självskadebeteende osv har inget med gener att göra, det handlar ju om miljö. Autism är däremot ärftligt. En person med autism kan vara en fungerande förälder, och jag tror att många här på FL kan intyga det. 

Tyvärr håller inte med 
  • Gameofthrones

Ni måste bli av med djuren. Se till skydda era alla barn.

Sätt din dotter på större instanser behandling, korttidsboende och inte flytta hem. På en gång. Man kan lätt hamna i sina gamla vanor även ni måste gå en hjälp av erat föräldraskap nya tag nya rutiner. Släpper man det så blir detsamma igen

Svar på tråden Barnet går på husdjuren