Inlägg från: Kissekatten2014 |Visa alla inlägg
  • Kissekatten2014

BIM JULI -22

2020bebis skrev 2022-07-18 21:58:41 följande:

Ni som använder clearblue ägglossningstest som blinkar o sen blir fast, när ni får fast gubbe - räknar ni den dagen som ÄL-datum eller dagen efter?

Är det inte så att får du fast gubbe så har du äl inom 24h-48h. Svårt och veta exakt vilken dag. Men jag har tagit den dagen man får fast gubbe.. Jag kanske har tänkt helt felDrömmer
  • Kissekatten2014
    Anile skrev 2022-07-18 23:45:01 följande:

Kissekatten2014: Det är därför det är bra att tempa som komplement för efter ägglossning så ökar tempen. Det blir liksom som en bekräftelse. Därav gör jag båda. Glad

Ja ska bli kul och börja tempa. Hoppas att man får en bättre överblick Glad.  Nu har jag bim på onsdag och det känns som mensen är på gång..
  • Kissekatten2014
    2020bebis skrev 2022-07-19 12:38:53 följande:
    Du tänker säkert rätt! Jag funderar på hur många dagar efter fast gubbe man bör ha sex, fick fast gubbe i lördags. Borde vi köra ikväll också? 7 dgr i rad nu börjar behöva vila Skrattande
    Nä jag tror ni kan avstå ikväll då din äl har troligtvis vart. Och spermier lever ju kvar några dagar ocksåGlad. Lång väntan till bim nu..
  • Kissekatten2014
    2020bebis skrev 2022-07-19 13:31:42 följande:
    Verkligen lång väntan!! När har du bim?
    Har bim imorgon, men känner varken att mens är på gång eller att jag skulle vara gravid heller.. så vi får se Glad
  • Kissekatten2014
    2020bebis skrev 2022-07-19 15:31:48 följande:
    Spännande!!! Ska du testa?
    Om inte mensen kommer imorgon så kommer jag testa på torsdagGlad. Va är värst negativt grav test eller att mensen kommer
  • Kissekatten2014
    2020bebis skrev 2022-07-19 20:01:58 följande:
    Ah jag som är så nyfiken hade inte kunnat hålla mig från o testa Skrattande
    Tro mig det kliar i mina fingrar med, men ska verkligen försöka stå ur tills på torsdag Glad
  • Kissekatten2014
    Anile skrev 2022-07-20 08:02:51 följande:

Mandelblomman: grattis till plusset SkrattandeKissekatten2014: spännande. Det är ju bara 1 dag kvar till Torsdag. 

Jag har väntat på min ägglossning jättelänge, men ägglossning har bekräftats i NC i Söndags med temphöjning tre dagar i rad. Ägglossning på CD48, så nu hoppas jag att mina cykler återgår till normalare längd eftersom jag har en lång cykel varje år. 

BIM blir såklart flyttat till 31 Juli. 

Peppa peppa så har jag oftast haft mellan 28-30 dagar i mina cykler. Trots att jag ätit ppiller och använde p-ring ett tag. O sluta med pillren nu i mars och tog en månad sen va kroppen sig själv igen.

Men visst känns det skönt ändå och få en bekräftelse att ägglossningen har skett hoppas att det blir normalare cyklar för dig nu Glad
  • Kissekatten2014
    StrawberryKiss skrev 2022-07-21 10:42:17 följande:
    meddela oss gärna hur det gick, håller tummarna!
    Har inte vågat testa än. Vill inte få ett negativt, tokblankt test. Har ömma bröst som jag brukar få ca en vecka innan mens, men som kommit nu de senaste dagarna. Fått två tonårsfinnar. Annars inga direkta grav symptom. Men va spännande för dig. Håller tummarna för dig Glad
  • Kissekatten2014
    StrawberryKiss skrev 2022-07-21 13:00:06 följande:

förstår dig att du inte vågat testa, jag kommer vänta minst en vecka innan jag testar mig för att jag vill inte bli besviken.

Vi får hålla oss uppdaterade Solig 

Jag men självklart få vi hålla oss uppdateradeSolig. Det som är att min mens är väldigt punktlig och sällan eller aldrig den strular..
  • Kissekatten2014
    Pepsin skrev 2022-07-21 15:29:18 följande:

Med 6 dagar kvar till bf har jag fått finnar (brukar få 1 Max 2 mensfinnar haha), och ont i brösten (lite mer än vanligt). OCH så sjukt orolig mage. Svälld och gasig. meeen är ju säkerligen ändå ingen graviditet utan bara inbillning som alltid haha. Börjar bli van!

Jag antar att du menar bim o inte bf?Flört.. Jag hade bim igår men ingen mens ännu..
  • Kissekatten2014
    Eveven skrev 2022-07-21 21:14:45 följande:

Hoppar in här med. 

Slutade på p-piller efter 13 år mars i år. 
    Första riktiga mensen kom 27 april och den cykeln blev jag gravid, plussade ÄL +10 men fick missfall 5+3. Första ÄL efter MF hoppade vi pga semester och jag ville få tankarna på annat.

ÄL i juli däremot prickade vi med hjälp av test.  Bim är 26 juli om jag räknar 14 dagar från ÄL. Kul att följas åt! 

Gjort ett test idag från gravidkollen men är rädd att det är spökträff och är bara på ÄL 9 idag, så ska försöka hålla mig tills lördag nästa gång ÄL+10. Lite för otålig själ. 

Håller tummarna för alla! 

Hade bim igår men känner mig varken gravid eller att mensen skulle vara på g. Har inte testat än vill inte ha ett negativt test i ansiktet, så jag ska försöka hålla mig till efter helgen Glad.  Håller tummarna för er att ni får ett plus..
  • Kissekatten2014
    Eveven skrev 2022-07-22 09:10:53 följande:

Kunde inte hålla mig? 

Igår när jag skulle somna var molvärken total och brösten idag såg liiiiite annorlunda ut haha Hjärta 

Hade ÄL 11-12 juli, så nu är det väl ÄL + 10.
    Precis samma dag jag plussade sist. Hoppas fröt vill stanna kvar Plus

Lycka till alla!!! 
     grattis till Plus.. håller tummarna att det går vägen för dig..
  • Kissekatten2014

2dagar sen mens och mitt hopp tändes lite att det hade tagit sig. Så kom mensen nu på förmiddagen än så länge väldigt sparsamt, dock inget i trosorna bara på pappret än. Men känner ingen mensvärk eller nåt som jag brukar göra innan..

• Kissekatten2014
    StrawberryKiss skrev 2022-07-22 13:47:40 följande:

åh nej Rynkar på näsan så tråkigt att man tror man känner sin kropp bra, man vet precis hur det känns innan mens och saknar man alla symptom på mens så får man ju upp hoppet såklart.

Men läste att du kanske skulle börja tempa om du inte skulle lyckas pricka denna gång? har nämligen funderat på samma sak. 

Ja jag har tempat sen i tisdags. Så ska bli spännande och se om man kanske prickar det rätt nästa gång. Då kan jag unna mig ett glas vin eller två i helgenGlad.

Hoppas du får ett Plus på stickan. Du är som jag vill inte testa i onödan. Om inte mensen hade kommit hade jag nog testat på måndag..
  • Kissekatten2014
    Polly91 skrev 2022-07-22 14:40:05 följande:

Strawberrykiss: jag var gravid! Testade med clearblue digitalt och den visade ganska snabbt ?gravid 1-2 veckor?. Vågar knappt tro det Drömmer

Grattis till Plus... va skoj för erGlad
  • Kissekatten2014
    Klara1997 skrev 2022-07-25 15:33:40 följande:

Nån mer som ska vidare till BIM Augusti 2022 MinusHjärtaPlus

Jag är redan där. Har precis sagt hejdå till tant röd Glad
  • Kissekatten2014
    Klara1997 skrev 2022-07-25 16:39:46 följande:
    Härligt! Min är snart slut och har beställlt ägglossningstester hoppas Verklgen på nästa månad Hjärta
    finns det en grupp? Ska leta då 
    BIM AUG 22 tror jag gruppen heter.. Så vi får kämpa därPlus
Svar på tråden BIM JULI -22