BIM JULI -22
Ni som använder clearblue ägglossningstest som blinkar o sen blir fast, när ni får fast gubbe - räknar ni den dagen som ÄL-datum eller dagen efter?
![Drömmer Drömmer](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-dreamer.gif)
Ni som använder clearblue ägglossningstest som blinkar o sen blir fast, när ni får fast gubbe - räknar ni den dagen som ÄL-datum eller dagen efter?
Kissekatten2014: Det är därför det är bra att tempa som komplement för efter ägglossning så ökar tempen. Det blir liksom som en bekräftelse. Därav gör jag båda.
Mandelblomman: grattis till plusset Kissekatten2014: spännande. Det är ju bara 1 dag kvar till Torsdag.
Jag har väntat på min ägglossning jättelänge, men ägglossning har bekräftats i NC i Söndags med temphöjning tre dagar i rad. Ägglossning på CD48, så nu hoppas jag att mina cykler återgår till normalare längd eftersom jag har en lång cykel varje år.
BIM blir såklart flyttat till 31 Juli.
förstår dig att du inte vågat testa, jag kommer vänta minst en vecka innan jag testar mig för att jag vill inte bli besviken.
Vi får hålla oss uppdaterade
Med 6 dagar kvar till bf har jag fått finnar (brukar få 1 Max 2 mensfinnar haha), och ont i brösten (lite mer än vanligt). OCH så sjukt orolig mage. Svälld och gasig. meeen är ju säkerligen ändå ingen graviditet utan bara inbillning som alltid haha. Börjar bli van!
Hoppar in här med.
Slutade på p-piller efter 13 år mars i år.
Första riktiga mensen kom 27 april och den cykeln blev jag gravid, plussade ÄL +10 men fick missfall 5+3. Första ÄL efter MF hoppade vi pga semester och jag ville få tankarna på annat.
ÄL i juli däremot prickade vi med hjälp av test. Bim är 26 juli om jag räknar 14 dagar från ÄL. Kul att följas åt!
Gjort ett test idag från gravidkollen men är rädd att det är spökträff och är bara på ÄL 9 idag, så ska försöka hålla mig tills lördag nästa gång ÄL+10. Lite för otålig själ.
Håller tummarna för alla!
Kunde inte hålla mig?
2dagar sen mens och mitt hopp tändes lite att det hade tagit sig. Så kom mensen nu på förmiddagen än så länge väldigt sparsamt, dock inget i trosorna bara på pappret än. Men känner ingen mensvärk eller nåt som jag brukar göra innan..
åh nej så tråkigt att man tror man känner sin kropp bra, man vet precis hur det känns innan mens och saknar man alla symptom på mens så får man ju upp hoppet såklart.
Men läste att du kanske skulle börja tempa om du inte skulle lyckas pricka denna gång? har nämligen funderat på samma sak.
Strawberrykiss: jag var gravid! Testade med clearblue digitalt och den visade ganska snabbt ?gravid 1-2 veckor?. Vågar knappt tro det
Nån mer som ska vidare till BIM Augusti 2022