Inlägg från: Mandistoss |Visa alla inlägg
  • Mandistoss

BIM JULI -22

2020bebis skrev 2022-06-30 06:55:32 följande:

ÄL+9, tog ett testa tidigt och tokblankt...Gråter

Åh förstår besvikelsen! Gråter Men än är det inte försent!
    Jag börjar själv tvivla på mitt test från igår. Tycker att dagens test ser likadant ut som det igår. Har haft lätt molande värk i rygg och livmoder i fem dagar, men känslan idag är av en annan karaktär, den är mkt mer lik den innan mensen ska komma.
    Jag har iaf sparat morgonurinet och ska testa med ett annat test efter jobbet (bör få hem de jag har beställt idag, annars får jag gå och köpa). Men ja, känslan är på botten just nu.Obestämd Kommer heller aldrig köpa gravtest från graviditetskollen igen om det visar sig vara spökstreck. Rynkar på näsan 

• Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-30 10:28:41 följande:
    Så svårt o se ju! Men visst säger de att hcg fördubblas varannan dag typ? Så kanske både byta test och även testa imorgon bitti {#emotions_dlg.flower} håller tummarna!!!!
    Ja om det bara hade varit testet som får en att känna sig nedslagen - min cervix har nu sjunkit ner och börjat öppna sig, så nu är det nog bara en tidsfråga innan mensen kommer tyvärr? Gråter
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-30 17:38:59 följande:
    Åh nej, när är bim?Hjärta
    I morgon, så får se snart helt enkelt. Drömmer
  • Mandistoss

Nu har jag äntligen fått tillfälle att testa med de nya testen jag fick hem idag (från testlagret). Det översta är testat med det urin jag sparade imorse, och den nedre är från i kväll (höll mig i tre timmar). Och nu ser man verkligen att linjen blivit tydligare under dagen! Plus
    BIM imorgon så hoppas iiiiiinnerligt att den inte dyker upp på minst ett år nu! Hjärta

• Mandistoss
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-30 19:38:22 följande:
    Håller tummarna att det är ett Plus{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Ett plus är det, vi får bara se om det vill stanna kvar DrömmerPlus
  • Mandistoss
    Jojjans skrev 2022-06-30 20:26:26 följande:
    Jättetydligt ju! Håller tummarna för att mensen håller sig borta!!
    Tusen tack! Kommer vara nervös hela helgen minst! Tungan ute
    2020bebis skrev 2022-06-30 20:38:50 följande:
    Wowwwww! Så såg det ut för mig med dottern. Vad roligt!! Håller tummarna nu {#emotions_dlg.flower}
    Åh tack!HjärtaJa det är så här det var med min dotter också - kommer aldrig köpa graviditetskollens tester igen, mått dåligt hela dagen fram tills jag tog dessa Tungan ute 
    Och jag fortsätter hålla tummarna för dig med! Hur var det - hade du en kortare lutealfas?
    skaviblifyra skrev 2022-06-30 20:52:04 följande:

Bim-5 har ett test tidigt med mig på semestern,men så mkt molvärk så vill inte slösa på test. Tror jag väntar några dagar till och tar ett vanligt. Imorrn är 1års för dödsdagen för svärfar så väntar nog till dagen efter så kanske vi kan fira lite. Har missat aktivitet i gruppen då det ej kommit upp avisering trodde gruppen dött ut... Lycka till alla och grattis manditoss

Håller tummarna för att ni får anledning att fira! Tack så mkt! Hjärta
    Pörny skrev 2022-06-30 20:54:06 följande:
    men det var ju tydligt, spännande :) 
    Ja äntligen nått som inte går att ta fel på Skrattande
    Barbrastreisand skrev 2022-06-30 21:20:27 följande:
    Åååh tydligt ju!! Håller alla tummar & tår att mensen håller sig borta!{#emotions_dlg.flower}
    Tusen tack! Precis vad jag behöver just nu, vet inte när jag kommer kunna slappna av om den inte kommer imorgon.. Tungan ute

• Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-30 21:47:38 följande:
    Konstigt att det är sån skillnad på tester. Verkligen glad för din skull!! Stort grattis. 

Är förmodligen på ÄL+10 imorgon och ska ta ett till testa tidigt. Jag hoppas fortfarande så klart Glad Nej ingen kort lutealfas vad jag vet, har inte haft första riktig mensen efter ppiller-stoppet men minns inte att jag skulle ha kort mellan ÄL o mens Tungan ute håll tummarna för mig imorgon  bitti!
    Ok! Ja men då har du ju ytterligare några dagar på dig!Tungan ute Hoppas du ser något redan imorgon! Håller alla tummar och tår! Har du några känningar? 
  • Mandistoss
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-30 22:02:00 följande:
    Ja det får vi verkligen hoppas att det går vägenGlad. Själv så börjar jag mina fertila dagar imorgonGlad
    Tack! Åh lycka till! En av de roligare perioderna under cykeln Flört Man får ju göra något och inte bara vänta Tungan ute
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-06-30 22:48:41 följande:
    Inga känningar alls..Hade det inte med dottern heller. Har du märkt något? Glad
    Jag hade heller inga vid första. Denna gången kan jag nästan svära på att jag kände när det började ?borra in sig? så att säga. Var som olika känningar i livmodern, och i samma ögonblick som de började fick jag en ?tung? känsla och den molande värken i livmoder och ländrygg. Värken tog bara ett litet uppehåll under följande morgon annars har den varit mer eller mindre konstant. Glad
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-07-01 07:08:42 följande:
    ÄL+10 och blank på testa tidigt... blev inget denna gången Rynkar på näsan
    Åh nej vad tråkigt! Än är du dock inte ute! Implantation kan ske så sent som ÄL+12. {#emotions_dlg.flower}
  • Mandistoss
    2020bebis skrev 2022-07-01 10:10:51 följande:
    Jag vet..men känns som ens kropp borde fungera likadant som förra gången. Jag testar på söndag igen sen tar jag nya tag! Tack! 
    Tar du fler tester nu eller har ni börjat fira {#emotions_dlg.flower}

Förstår den känslan. Jag fortsätter att hålla tummarna för dig iaf! Hjärta
    Jag har BIM idag, så håller lite andan. Om det fortfarande visar plus efter helgen (och det är starkare än nu) så kommer vi fira Skål (med virgins för min del). Tungan ute

• Mandistoss
    Barbrastreisand skrev 2022-07-01 13:08:42 följande:

Varför ska man plötsligt få alla tänkbara symtom innan bim när man försöker få bebis? Men alla andra gånger man väntat in mens känner man inte av något! 

Inbillar mig att jag känner av molvärk i magen samt att bröstvårtorna är något känsligare, men det är mer önsketänk då jag ändå har en känsla av att det inte tog sig.. Förväntningarna är så höga, trots att det tog 7månader.  Imorgon (äl+9) ska jag testa med ett testa tidigt.

Eller hur! Man är nog mer benägen att känna in allt när man försöker och går och längtar.
    Håller tummarna för två streck på teststickan!Plus
  • Mandistoss
    Jojjans skrev 2022-07-01 19:49:05 följande:

Äl+7 idag. Fortfarande känner jg inte något särskilt, så här dags brukar jag få symtom så förväntningarna är låga även om det fortfarande är spännande. 

ni som plussat, hur tidigt kom symtomen? Kände ni av något medan det fortfarande visade negativt på testen? när såg ni första skymten på testen?

Men första hade jag ömma bröst och lite molvärk innan jag plussade (på ÄL+9). Med denna har jag haft molvärk i livmoder och ländrygg sedan ÄL+6 (tror implantation skedde då, hade som pirr och dragningar i livmodern). Plussade supersvagt på ÄL9, tydligare på kvällen ÄL+10. 
  • Mandistoss
    Jojjans skrev 2022-07-01 21:43:56 följande:

OBS gamla test på bild

tack! Tror jag ska vänta och testa äl+9 på söndag med ett testa tidigt (är ev äl+10).

sist jag blev gravid såg mina test ut såhär på äl+9 och äl+13 med rfsu vanliga testa ofta. Undrar om det hade synts på äl+9 med testa tidigt, tycker jag anar något där. (Försöker övertala mig själv att få testa redan på söndag haha)

Ja nog kliar det allt i testfingrarna så fort man passerat ÄL :p jag testade på ÄL+8 men det var blank, sen svagt svagt positivt dagen efter. Håller tummarna för att du ser ngt på söndag! Plus
  • Mandistoss
    Jojjans skrev 2022-07-02 17:24:52 följande:

eller hur! Det har inte kliat så mycket än så länge, jag har inte haft en enda känning och tänkt att det inte tagit sig. Men nu idag har jag haft lite dragningar i sidorna, typ där jag brukar känna vid äl, och nu på eftermiddagen lite molvärk runt livmodern?. Känns nu plötsligt vääälidigt purrigt inför testet imorgon. Borde vara på äl+10, eventuellt äl+9. 

Ooo låter lovande! Hade sånna känningar kring ÄL+6/7. Skrattande Förstår nerverna! Håller tummarna för dig! Hjärta
  • Mandistoss
    Sjuttonmånader skrev 2022-07-04 16:33:51 följande:

Är det någon som tror sig ha känt av när ägget fäster? 

Jag tror jag kände det denna gången. Det började som mola och hålla på i livmodern en kväll - olika känslor som bytte av varandra, dragningar och pirr. Fick även värk i ländryggen. Höll på i två dagar, sen gick det över till bara molvärken och den sitter i ännu. Nån dag efteråt hade jag ljust, ljust rosa sekret (syntes bara när man torkade på ett vitt papper), och dagen efter det var det ljust, ljust brunt ist. Plussade i samma veva som dessa sekret kom; ca 3 dagar efter känningarna kom.

Kände inget med första. 

• Mandistoss
    Rosahimmel86 skrev 2022-07-06 07:55:15 följande:

Denna månaden har varit så konstig
    Jag tog ett testa supertidigt på BIM-5 och det stod "ej gravid"
    Sen tog jag ett babyplan testa tidigt på BIM-4 men det var blankt.
    Igår på BIM-2 fick jag en rosafärgad flytning och tänkte att det nog är mensen som är på gång.
    Sen hände ingenting mera så vid lunch igår tog jag mitt sista test jag hade hemma 
    Babyplan testa tidigt och då visar det svagt +
    Så jag är nog gravid 
    Men jag har haft ett par mf där hcg inte ökat som det ska så jag är lite orolig att det är likadant denna gången eftersom jag "plussade sent?" 

Det kan vara att ägget fäst lite senare. Grattis! Hjärta
  • Mandistoss
    Ewcia skrev 2022-07-06 08:00:48 följande:

Hoppar in här. 34 år hade bim igår 5/7 och fortfarande högre temp.

eftersom det alltid är 14 dagar mellan äl och mens och jag kollade min äl som var den 20/6 misstänker jag att jag är gravid.

har 7 försök bakom mig sedan mitt mf i november som också tog 7 försök 

håll tummarna för mig, är utomlands så kan inte testa mig förrän imorgon 

Låter lovande! Håller tummarna för positivt imorgon! Plus
    Jag är också 34 och hade ÄL den 20:de, och har plussat denna månaden FlörtHjärta

Svar på tråden BIM JULI -22