Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

BIM JULI -22

5te8 skrev 2022-06-22 22:32:47 följande:

Hejsan hoppar in i tråden :) 

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans

5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5te8
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman

Skulle behöva lite hjälp.

det hela började för 3 veckor sedan då jag hade underlivsbesvär och huggande/ typ som någon som klämmer riktigt hårt vid äggstocken. Då jag inväntade mens så var jag säker på att det ej var ägglossning. . Jag fick tid hos vc som konstaterade att jag hade svamp och uvi. Då jag fick svar en vecka senare och kände att besvären var borta så påbörjades ingen behandling. Mensen var en vecka sen (aldrig hänt förr) och varade bara i 3 dagar. 
    Direkt efter kom besvären tillbaka. Jag tänkte att jaja de försvinner väl. Tillslut fick jag nog ringde vc som hänvisade mig till akuten. Fick en tid på gyn som sa att allt såg bra ut förutom svamp, fick en tablett för det.  Läkaren gjorde ett vul och såg att jag hade ägglossning. jag blev glad och nämnde att vi skulle börja försöka göra syskon, vilket vi gjorde. 
    Gyn besöker var nu i måndags, vi myste mån och ris. Idag fick jag flytningar-blandat med blod. samt har mensvärk och en skum värkande känsla i brösten. Tycker det är alldeles förtidigt för några symptom tänkte att ägget inte hunnit befruktad eller fästas än. 
    tycker ni att jag borde kontakta gyn igen? 
    Min första tanke är om det kanske är ägglossning? Tänker om läkaren såg folliklar i måndags, dvs att ägget inte släppt än? Om jag förstått rätt så kan vissa få liten blödning/blodblandad flytning när ägget släpper. Men skulle du fortsätta blöda mer hade jag kontakt gyn igen! 
  • Barbrastreisand

Brukar ni få symtom vid ägglossning? 

Nu tror jag att mitt ägg släpper,är uppblåst och tycker att det drar lite i nedre delen av magen på ena sidan :D om inte det är inbillning haha! (fick positivt lh test igår och Clearblue advanced fertilitetsmonitor visade maximal igår & idag)

Jag tog öven en D-vitamin boost igår kväll, och tänkte även ta B-vitamin boost på äl+6/7. Nu börjar den lååånga väntan på bim! 

• Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-23 22:11:10 följande:

jag har alltid haft extremt tydliga symptom vid äl, precis som du beskriver. Uppsvälld och väldigt öm runt hela livmodertrakten och under perioder i livet har jag även kunnat känna från vilken sida ägget släppt (har fått det bekräftat med ul några gånger så jag vet att jag känt rätt).

vad spännande då ligger vi preeeecis samtidigt! Jag har visserligen inte bekräftat med varken äl-test eller temp men hade precis den där ömheten idag också så gissar på ägglossning typ nu eller imorgon. 

Åh låter ju lovande! Vi har myst nu tredje dagen och jag tänker nog släppa det nu, vi ska sova borta imorgon så det var passande att ägglossningen kom tidigare:D Så kul med synkade äl! Brukar du testa tidigt eller väntar du in till bim? 
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-24 07:34:10 följande:

precis samma här, vi ska sova borta men är hemma igen på lördag. ofta nät jag börjat försöka har min äl blivit försenad antagligen pga stressen, så vill va på den säkra sidan och köra på lördag med.

jag kommer garanterat testa tidigt :) men har också rätt kort lutealfas så äl+12 är bim. Jag har tidigare lyckats plussa mellan äl+9-11 så kommer nog köpa ett lite känsligare test och testa på söndag den 3e. jag har typ alltid lyckats känna när jag blivit gravid, så jag ser det som lite sport att bara testa om jag är säker på att det tagit sig hehe. Det här är bara första försöket men förväntningarna är höga :)

hur tänker du, brukar du vänta in bim? Hur länge har ni försökt?

Så typiskt att det ska bli så när man väl ska försöka. Äh spännande! Vilket datum räknar du din bim? 
    Jag har inga testa tidigt hemma, så får se om jag lyckas hålla mig till någon dag innan bim med vanliga. Eller så blir jag otålig och köper hem känsliga stickor haha.. Detta är också första försöket till syskon och har som du höga förhoppningar. Med första tog det ändå 7månader så egentligen borde jag inte ha det, men man kan alltid hoppas :) 

Hoppas du får en trevlig midsommar och att våra dagar till bim går snabbt! :D
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-24 10:58:37 följande:

egentligen är det här andra gången vi försöker få syskon. första gången var ett år sen och tog sig på första försöket trots amning dygnet runt. Men förlorade bebisen i vecka 21 i september och nu är första månaden vi känner oss redo igen. 

om jag räknar äl idag så lär bim bli 7/7, du då?
    glad midsommar till dig med och alla andra också!

Ja juste du nämnde det tidigare. Hoppas det går lika fort nu (och att allt går bra hela vägen). Min app beräknar också den 7/7 så blir antingen då eller dagen efter :) 
  • Barbrastreisand
    1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    7/7 Jojjans

7/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    10/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
    26/7 Polly91 
  • Barbrastreisand

Varför måste dagarna gå sååå långsamt?! 
    Imorgon är det äl+6 och jag ska passa på ta en boost av B-vitamin. Förra graviditeten gjorde jag det vilket resulterade i ett plus (om det är tack vare det vet jag inte;D) Har även beställt testa-tidigt tester. 

• Barbrastreisand
    2020bebis skrev 2022-06-28 20:45:06 följande:
    Haha jaaa dagarna smyyyger fram!!! 
    Mandistoss skrev 2022-06-28 20:20:38 följande:
    Då hoppas jag vi båda får plus i dagarna Flört
    Jag använder billiga stickor från antingen testlagret eller graviditetskollen då jag gillar att testa Drömmer Får jag positivt på dem så tar jag sen ett digitalt. 
    Har också såna billiga från testlagret, men också beställt två tidiga digitala som ska kunna mäta lägre halt av hcg än de billiga... tror jag vågar slösa ett sånt på torsdag Flört
    Är det Clearblue digitala early? Har aldrig testat men såg dem också (man blev ju lite sugen på att köpa haha) vet du hur känsliga de är ? 
  • Barbrastreisand
    Jojjans skrev 2022-06-28 22:04:07 följande:
    Kan du inte berätta mer om anledningen till B-boost? Har inte hört talas om det tidigare :)
    Jag är verkligen inte insatt i det men minns att jag fick tips om det. I mitten av lutealfasen ska man ta en boost av B-vitamin (typ 7tabletter på en dag) och därefter en om dagen, det ska gynna progesteronet i lutealfasen på något sätt! 
    Vad jag förstår så kissar man ut det så känns mer "safe", skadar inte att prova!

Tar ni några vitaminer? 
    Jag har slarvat lite inför bebisverkstaden, men försöker ta folsyra, D- och B-vitamin dagligen.
  • Barbrastreisand

Tjejer! Jag har gjort något väldigt korkat för jag kommer inte kunna somna på hela natten nu!

Idag tyckte jag att något luktade konstigt hemma, tyckte även att maten jag micrade luktade konstigt.

Testfreak jag är kunde jag inte låta bli att ta ett test nu (ja med kvällsurin)..
    Och jag ser ett svagt streck?!?
    Men det är omöjligt för jag är på äl+5/6??

Detta är graviditetskollen test och jag tror det är de "vanliga" dvs ej känsliga. Brukar de ge spök?
    (Bilderna är tagna inom 5min) 

Svar på tråden BIM JULI -22