• Anile

BIM JULI -22

Hej, 
    jag hoppar in i tråden. Vi har en dotter som är 8 sedan tidigare och har sedan hösten påbörjat resan mot ett syskon. Dock har vi varit utan preventivmedel i 3 år. 
    jag har en lång cykel och oregelbunden emellanåt. Det blir svårt att ha koll men jag har NC. Ägglossningsstickorna är positiva enstaka gånger eller flera dagar  rad.

Vår dotter kom till på första försöket, så jag börjar bli lite otålig samt kommer in i tankebanor: ?det är meningen att vi ska ha ett barn?. 

vi får se :)

• Anile

Bimlista

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
  • Anile
    Mandistoss skrev 2022-06-26 10:10:53 följande:

Hej! Igår kväll runt ÄL+6 (tror grafen visar en dag för tidigt) fick jag som lätt mensvärk och värk i ländryggen, samt lite mjukare b*js. I morse tempars jag denna dippen. Skulle det kunna vara inplantation? Tungan ute
    Idag är värken borta. Kan nämna också att när jag vaknade runt 2 i natt så tog jag också tempen och då låg den på 36,75 vilket är ovanligt högt, sen har den alltså dykt ner till 36,42. Någon som upplevt liknande?

Hej, 
    Det kanske kan vara fel i mätningen eftersom du vaknade inatt och tog tempen och sedan på morgonen igen. Jag skulle nog säga det och ta tempen igen imorgon :) 
  • Anile
    Mandistoss skrev 2022-06-26 17:31:51 följande:
    Tack för svar! Har vaknat alla nätter denna cykel då dottern kommer över till oss, så de är alla lika ?fel?, alltså avviker dagens temp ändå då de alla har samma förutsättningar, om det ?makes sense?. Tungan ute
    Det kan spela roll beroende på vilket typ av uppvak det är och hur vaken du blir mellan varje gång.
    Inatt verkade du bli så Vaken att du t.o.m. tog tempen.
    jag brukar undvika att tempa om jag somnar senare än vanligt eller vaknar tidigare än vanligt och somnar om. 
  • Anile
    Mandistoss skrev 2022-06-26 17:31:51 följande:
    Tack för svar! Har vaknat alla nätter denna cykel då dottern kommer över till oss, så de är alla lika ?fel?, alltså avviker dagens temp ändå då de alla har samma förutsättningar, om det ?makes sense?. Tungan ute
    Det kan spela roll beroende på vilket typ av uppvak det är och hur vaken du blir mellan varje gång.
    Inatt verkade du bli så Vaken att du t.o.m. tog tempen.
    jag brukar undvika att tempa om jag somnar senare än vanligt eller vaknar tidigare än vanligt och somnar om. 
  • Anile

Min cykel är otroligt lång den här gången allt för att jag loggar extra mycket med både temp och test. Jag är på dag 45 och ingen ägglossning så långt ögat kan nå. Dock har kroppen försökt 2-3 ggr då jag har känt av den. En gång om året har jag en cykel som är såhär lång och där ägglossning inte bekräftas. Dvs. Anovalutorisk cykel. Jag antar att jag inte får någon ägglossning denna cykel eller så blir den väldigt sen? 

Jag börjar bli tveksam om jag verkligen kan bli gravid igen eller inte. Usch.. 
    Jag vill lita på att det tar sin tid, men jag vill inte vänta längre.

• Anile
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-15 22:38:59 följande:
    Får jag inget plus nu, så ska jag med testa och tempa. Tack för tipsetGlad

Jag tempar också med NC men använder det tillsammans med ägglossningstest. 

ägglossningstest: säger till när det är mycket LH i kroppen, dvs beordrar kroppen att ägglossning.
    temphöjning: ägglossning har skett. 

De är bra komplement till varandra tycker jag, om kroppen funkar ????

• Anile
    Kissekatten2014 skrev 2022-07-16 12:59:15 följande:
    Jag beställde hem NC idag och ska börja tempa jag med. Vilka äl test använder di?

jag använder babyplans med streck, men jag ska prova clear blue. CB är ju mer tydliga, men ja. billigare med enbart streck.

• Anile
    Cykelhjul skrev 2022-07-17 23:10:47 följande:

Jag fick för första gången ett positivt ÄL test! Det kanske inte är hela världen, men efter flera månaders testande med dom där jäkla ÄL stickorna så lyckades jag äntligen pricka in att nu försöker kroppen få igång något. Jag vet det är naivt men helt plötsligt fick jag lite hopp om att det kanske kommer ta sig någon gång

Behövde få ur mig den lilla segern till er som är i samma sits 
    Så skönt med detta forum ibland :D 

åh det är så skönt när det blir en LH-ökning ???? Grattis. 

• Anile

Kissekatten2014: Det är därför det är bra att tempa som komplement för efter ägglossning så ökar tempen. Det blir liksom som en bekräftelse. Därav gör jag båda. Glad

• Anile

Mandelblomman: grattis till plusset Skrattande

Kissekatten2014: spännande. Det är ju bara 1 dag kvar till Torsdag. 

Jag har väntat på min ägglossning jättelänge, men ägglossning har bekräftats i NC i Söndags med temphöjning tre dagar i rad. Ägglossning på CD48, så nu hoppas jag att mina cykler återgår till normalare längd eftersom jag har en lång cykel varje år. 

BIM blir såklart flyttat till 31 Juli. 

• Anile

Rosen3 och cykelhjil: 
    jag använder mig av NC, och där tar det några cykler innan appen har känt igen menscykeln. 

det appen och tempningen gör är att när det sker en temp.höjning så har ägglossning skett dagen innan temp.höjningen vilket också appen identifierar åt dig.  Tempning kan visa när ägglossningen har skett, inte att den är på g. Det är hormonet LH, som du kan mäta med stickor. 

om du har haft LH-höjning och sedan temphöjning dagen efter så har ägglossning skett. Hänger ni med? :) 

Svar på tråden BIM JULI -22