Inlägg från: H0nd3ndär |Visa alla inlägg
  • H0nd3ndär

BIM JULI -22

BIM
    3/7 Locoz
    5/7 Jojjans
    7/7 Rosahimmel86 
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    11/7 Barbrastreisand 

• H0nd3ndär

La till mig i bim-listan. 4e försöket utan + men bara första amningsfria. Och är det något jag lärt mig är att amning fungerar som preventivmedel för mig. Så nu håller jag tummarna för ett 5e försök! {#emotions_dlg.flower}

Har 3 barn sedan tidigare. Snart 10 år, 3,5 år och snart 1 år. Tillhör de äldre, fyller 38 år innan året är slut, så får se hur lång tid det tar att få till en 4a som vi på förhand sagt blir vår sista Hjärta

• H0nd3ndär
    Jojjans skrev 2022-06-17 11:56:35 följande:

jag har en snart 3-åring som jag slutat amma på natten under våren, och det gav en rejäl skjuts till min cykel. Nu är den regelbunden och stabil med lång lutealfas igen. Det påverkar verkligen mycket!

Även jag är lite äldre?36. Hoppas på att få ett småsyskon innan sonen fyller 4 Aug-23.

Håller tummarna!

Och visst påverkar amningen. Min lutealfas har ökat från 9 till 12 dagar nu när jag slutade amma. Så stooor skillnad!

Hade samma problem mellan barn 2 och 3. Så länge jag ammade vart lutealfasen för kort för att jag skulle ha en ärlig chans att plussa. Men efter amningsavslut vart lutealfasen inte längre något problem och det tog sig den gången då ganska fort.
  • H0nd3ndär
    1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    7/7 Jojjans

8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    10/7 H0nd3ndär 
    10/7 5tez
    10/7 Anile
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman
    26/7 Polly91 
  • H0nd3ndär

Ändrade bim en dag utifrån när jag tror äl skedde. Dka bara få äl bekräftad och sedan börjar den långa väntan....

• H0nd3ndär
    Mandelblomman skrev 2022-07-07 20:14:36 följande:

Hallå hallå! Behöver bolla lite tankar? Den här veckan kommer jag ha ägglossning. Då jag tidigare har haft väldigt oregelbundna cykler så vet jag inte exakt vilken dag, men gissar kring CD 21-23 (Är på CD 20 nu). 

Har haft äggviteliknande flytningar hela veckan och igår och idag har jag haft typ mensvärksliknande smärta. Någon som har upplevt samma? 

Ohja! Äl-smärta! När smärtan släpper brukar ägget släppt. 

För mig ökar smärtan ju närmare äl kommer och sedan poff borta när ägget släppt. Kan ha ont 4-5 dagar ungefär.
Svar på tråden BIM JULI -22