Tow2Mater skrev 2022-06-08 02:17:34 följande:
Hmmmm..... har du samma syn på en dator som används av en vuxen att både jobba och spela på, då kan inte en billig padda räcka till fyraåringen, utan det ska vara en egen 10 000 kr dator?
Bor man i stor villa kan man inte kopa en lekstuga till fyraåringen, det ska vara minst en trädkoja i fyra våningar med tillhorade pool?
Det är stor skillnad vad sakerna används till; tävlingscykla och timtals träning av en vuxen jämfort med det lilla en fyraåring cyklar.
Jag tänker att man naturligtvis inte behöver farliga prylar såsom en pool när man är 4 år, eller exakt samma speldator som sin förälder långt innan man rimligtvis kan uppskatta den.
Det jag menar är att jag reagerar på föräldrar som själva har en cykel för 100 000, och som har råd med vad tusan som helst och som ändå köper det absolut billigaste man kan hitta. Som exempelvis en cykel som inte passar.....
.
En 4 åring kommer naturligtvis växa ur en cykel på en säsong eller 2, men för en liten spelar saker som storlek och tyngd på cykeln väldigt mycket roll för hur lätt det är att faktiskt cykla.
Tänker man att man vill cykla mycket, då kan man köpa det man tror blir bra till sina barn. Man behöver förstås inte kasta upp samma summor, men varför tycker folk att barn ska ha så skruttiga cyklar.
Skulle TS köpt en cykel för 45'000 skulle jag kunna köpt dina exempel. Men hon har ju typ köpt en iPad. Eller en gungställning...