Anonym (Mår så dåligt) skrev 2022-06-04 13:31:52 följande:
Tack För tipset angående att prata med hyresvärden! det ska jag göra! Men jag vill hemskt gärna bo kvar i den här lägenheten. Det är jag som står på kontraktet. Det var min köplats efter 10 år i bostadskön vi använda när vi flyttade hit. men eftersom att vi sa upp våra då enskilda lägenheter båda två och flytta in här tillsammans så är lägenheten sambo-egendom :( Det är han som har flyttat till mig och mitt område där min familj bor osv, jag tror inte att han vill bo här egentligen nu när vår relation är över, men han har satt sig på tvären och tror att han ska bo på hotell här tills hans skuldsanering är över :( Sen tror jag han kommer vilja ha barnen på halvtid om han flyttar men just nu är han helt frånvarande. Det värsta är att städa efter en 40åring varje dag? han Äter också upp mat som jag köpt till vår dotter, som han inte betalt för :(
Tyvärr kan det bli väldigt svårt att få ut honom.
Det du kan göra är att göra en skriftlig uppsägning på 3 månaders uppsägningstid och ge honom.
Flyttar han inte ut då så kan man ta kronofogden till hjälp. Dock inte så lätt men ring och kolla med dem.