Inlägg från: Anonym (Allt har sin charm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allt har sin charm)

Bjuda hem gäster

En slät kopp skrev 2022-06-02 19:50:16 följande:
    Bjuda hem gäster

Någon mer som får ångest och blir helnervös när det ska bjudas hem gäster till ens hus?
    Hur löser ni det?

Jag är en urusel värdinna. Dessutom ingen mästare på matlagning. Har också tankar om att vi inte bor lika stort och flott som andra. Vi är en radhusfamilj.

Är inte uppväxt med att mina föräldrar hade gäster och har inte varit bjuden på fester etc 
    Nu har barnen kompisar vars föräldrar bjuder oss och jag känner att vi måste bjuda igen. Ångest!

Ge mig era råd!

Måste du bjuda på samma sätt som dem?
    Du kan bjuda på fika eller något istället för middag, eller köpa en färdig smörgåstårta t.ex. vilket kan vara uppskattat nu när det är sommar. Hemmagjord om du kan och orkar...

Att du inte har lika flott hemma, vad spelar det för roll? :) Radhus är bättre än mig, jag har lägenhet. :)
    Tycker de flesta människors hem har sin egen charm. (så länge de har städat, för ostädade hem händer tyvärr att jag besökt....)
  • Anonym (Allt har sin charm)
    En slät kopp skrev 2022-06-02 21:02:11 följande:

Vi har varit hos middag hos de andra tre familjerna och då har det sett ut på ungefär samma sätt. 
    Välkomstdrink och därefter tre rätters. Olika viner och sedan har det dukats fram drinkar, whiskey av finare sorter till männen. Barnen har lekt på källarplan eller tittat på film i biorum. Vi har inte de ytorna och har inte lust att ta hela bufferten till att köpa upp Systembolagets sortiment. 
    Det är sant att man inte behöver göra likadant men skulle nog se lite snålt ut att bara bjuda på fika eller tacos tyvärr även om jag själv föredrar det.
    Även rädd för att de kommer tycka att det blir jobbigt att ha med barnen i vardagsrummet, vi bor inte lika stort. 

Men bjud inte hem om du inte vill.
    Du lever ditt liv som du vill. De gör sina val av hur de vill bjuda... du gör ditt val.
Svar på tråden Bjuda hem gäster