Inlägg från: En slät kopp |Visa alla inlägg
  • En slät kopp

Bjuda hem gäster

Någon mer som får ångest och blir helnervös när det ska bjudas hem gäster till ens hus?
    Hur löser ni det?

Jag är en urusel värdinna. Dessutom ingen mästare på matlagning. Har också tankar om att vi inte bor lika stort och flott som andra. Vi är en radhusfamilj.

Är inte uppväxt med att mina föräldrar hade gäster och har inte varit bjuden på fester etc 
    Nu har barnen kompisar vars föräldrar bjuder oss och jag känner att vi måste bjuda igen. Ångest!

Ge mig era råd!

• Svar på tråden Bjuda hem gäster
  • En slät kopp

Vi har varit hos middag hos de andra tre familjerna och då har det sett ut på ungefär samma sätt. 
    Välkomstdrink och därefter tre rätters. Olika viner och sedan har det dukats fram drinkar, whiskey av finare sorter till männen. Barnen har lekt på källarplan eller tittat på film i biorum. Vi har inte de ytorna och har inte lust att ta hela bufferten till att köpa upp Systembolagets sortiment. 
    Det är sant att man inte behöver göra likadant men skulle nog se lite snålt ut att bara bjuda på fika eller tacos tyvärr även om jag själv föredrar det.
    Även rädd för att de kommer tycka att det blir jobbigt att ha med barnen i vardagsrummet, vi bor inte lika stort. 

Svar på tråden Bjuda hem gäster