• Anonym (E)

Förälder som inte sköter sin försörjningsplikt. Vart vänder jag mig för hjälp?

Anonym (suck!) skrev 2022-06-01 22:25:00 följande:
    Ja hon bor varannan vecka för han vägrar att hon ska bo hos mig på heltid fast hon själv vill. På hans veckor sover hon mest hos sin kille så då behöver han inte ens betala mat för henne m.m
    På mina veckor så sover de däremot oftast här så jag bekostar maten. Han kommer undan hela tiden! 
    Han har ingen rätt att bestämma det. Det är bara för henne att flytta till dig på heltid, se till att hon har sin adress skriven hos dig också. Prata sedan med CSN om att hon bor hos dig på heltid och gällande försörjning som frågan egentligen handlar om vänder du dig till FK.
  • Anonym (E)

Obs - FK är alltså efter att hon flyttat. Innan dess behöver han inte betala en krona, och det är nog därför han vägrar "låta" henne flytta till dig på heltid för att han vet att han då får betala ca 1600:- per månad.

En annan bonus om hon bor hos dig på heltid kan vara bostadsbidrag, värt att kolla upp.

Svar på tråden Förälder som inte sköter sin försörjningsplikt. Vart vänder jag mig för hjälp?