Min sambo är oklar i frågan om barn.
Som rubriken lyder - min sambo är så oklar i fråga om barn och jag känner mig så ledsen just nu..
Vi träffades för 4 år sen när jag precis börjat studera, då hade jag aldrig haft varken tankar på eller känslor för att skaffa barn. Vi flyttade ihop efter ett år tillsammans och nu har vi köpt hus och jag tog examen i början av året, fick jobb direkt och har precis fått en fast anställning vilket även han har sen 7 år tillbaka.
Jag började längta efter barn på riktigt hösten 2020, jag hade såklart tänkt på det innan och tänkt att han skulle bli en så fin och trygg pappa. Men under hösten 2020 började det bli känslomässigt på en helt annan nivå, och dessa känslor har bara växt sen dess.. och under det här året har det eskalerat så pass att det påverkar mitt allmäntillstånd.
Jag har såklart tagit upp det med min sambo, redan då 2020 när jag började längta, men då var det såklart inte optimalt eftersom jag var student och saknade inkomst. Han har även sagt att vi ska ha klot hus innan barn, vilket vi har nu. Kan har även bra inkomst och fast tjänst. Ändå duckar han fortfarande för ämnet, känns som att han alltid kommer på någon anledning. Nu skyller han på att huset inte är helt färdigt, han sa även att vi måste köpa ett större hus en annan gång jag tog upp det. Igår när det kom på tal blev det dålig stämning på riktigt, kvällen slutade med att vi låg i varsitt rum och deppade. Jag för att jag vill ha barn, och han för att han inte är redo ännu.
Jag mår så dåligt, barn är det enda jag kan tänka på och det känns som ett övergrepp mot min egen kropp att ha en spiral i när jag inte ens egentligen vill skydda mig från en graviditet.
Jag vet att vi har gott om tid, (vi är 25 och 26), jag bet också att det såklart inte blir några barn så länge inte han vill och att tjata till sig ett barn absolut är det allra sämsta. Men jag ser inget ljus i mitt liv om detta ska fortsätta och jag är livrädd att vår relation går i kras på grund av det.
Finns här någon som känner igen sig? Hur löste det sig för er?