Anonym (Chef) skrev 2022-05-31 07:42:04 följande:
Hur ser resevplanen ut ifall du säger upp dig och sen inte får fast när du är gravid och vikariatet utlyses?
Alternativet är ju att jobba på timmar i värsta fall till bebis kommer, det är sån brist på uskor så jag vet att jag hade kunnat jobba 100% ändå men självklart vill jag ju helst ha ett jobb att komma tillbaka till sen också.. dom ringde igår kväll så vi har inte hunnit tänka så långt än men dina frågor har absolut fått mig att tänka efter ordentligt :)
Anonym (S) skrev 2022-05-31 07:05:59 följande:
Är det väldigt stor skillnad i lön? Hur många tusen pratar vi?
Och hur ser arbetsmarknaden ut inom ditt område...om vikariatet inte förlängs är det då lätt att hitta nytt jobb?
Jag skulle personligen inte byta ett fast jobb till vikariat för jag gillar trygghet men om lönen skiljer sig många många tusen så kanske det är värt det..
Det är kanske 2000 i skillnad, inte jättestor skillnad men finns chans att jobba extra och tjäna mer (vilket jag inte kan på mitt jobb nu) Jag är undersköterska så jobb finns det ju alltid men har inte jättestor lust att gå på timmar om dom inte skulle förlänga.. vikariatet jag får är en tjänst som ingen går på och eftersom det saknas över 100 uskor i kommunen är jag 99% säker på att jag skulle få fast tjänst men frågan är ju bara om dom förlänger om jag skulle bli gravid
Svår situation...