Ställ frågor ni vill ha svar på!
Min fråga:
är det dåligt att gå på toa eller duscha direkt efter sex om man vill bli gravid?
Min fråga:
är det dåligt att gå på toa eller duscha direkt efter sex om man vill bli gravid?
Det är väl inte dåligt men det rekommenderas ju ibland att man ligger kvar en stund. Sen finns det väl alltid de som det funkar för och de som det inte funkar för.
Jag blev gravid efter jag och min sambo tagit ett varmt bad och det rekommenderas man ju hålla sig ifrån.
Däremot är det bra att gå på toa och duscha efter sex för att minska risken för urinvägsinfektion och svamp,
Dåligt att simma/basta när man försöker bli gravid?
Jag har en fråga.. jag hade ÄL den 26 maj. Myste den 22 och 23 maj. Reste iväg därefter så blev inget mer.. har de senaste dagarna haft väldigt ömma bröst och Vattniga flytningar ibland och vita flytningar ibland. Har även känt molvärk till och från. Gjorde tidigt test igår och förrgår som visade negativt. Min mens beräknas komma den 9 juni.
Jag undrar om någon annan haft liknande erfarenhet och plussat senare eller om ni tror att det är kört. Första gången vi testar att skaffa barn och jag fyller 31 i slutet av detta år så jag är rädd att det ska påverka... försöker dock tänka positivt
När brukar man oftast få nidblödning?
hur ser de ut?
kan man testa sig när man blöder? Ifall man är osäker på om de är mens eller nidblödning?
Hur många försök behövs de göras innan man kan få hjälp? För varje gång man försökt nu så händer det ingenting. Började i feb och det känns evigheter. Bör man boka tid för tips och råd också eller brukar folk bara sluta med ppiller och sen hoppas?
läste något om man har en sjukdom i underlivet kan de påverka chansen att bli gravid och får därför söka hjälp tidigare? Är det sant och vad innebär sjukdom i underlivet?