Inlägg från: Anonym (Okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Okej)

Lägga blöjan

Hej TS! 

jag har ingen egen erfarenhet av adoption eller dylikt. Men oavsett det läser jag att du gör allt du kan för din pojke. 

mina tips efter att min yngsta ville sluta med blöja men jag tyckte att det var väääldigt segt, särskilt när han hade något på underkroppen så skvätte han hela tiden. Vi hade jäääätte mkt olyckor i början och jag tänkte många gånger att han inte var redo. Men det här gjorde att det gick åt rätt håll.  

- kiss och bajskalender? Den har min yngsta tyckt om och den motiverade honom att gå på toaletten. Man får ett kissklistermärke när man kissar och ett bajsklistermärke när man bajsar och så sätter man det i kalendern. 

- begränsa utrymmet, ha potta i närheten och erbjud mkt dricka. Då blir det mkt besök på kort tid och mer fokusering på träning. 

- gör en positiv sak av att gå på toa. Ta med dig honom och överdriv hur kissnödig du är och spela lite teater. Det fångades min sons intresse. 

- inget på kroppen alls i början. Sen kalsonger. När han blivit duktig på pottan efter att ha varit naken så var det som att man började om igen när han fick kalsonger. Men det är en process. 

stort lycka till! 

Svar på tråden Lägga blöjan