• MaddieG

Kom på oss

Jag har strulat med min väns kille några gånger. Förra helgen så var min sambo bortrest pga svensexa och min kompis var på hos hennes släkting. Jag och min väns kille spenderade hela helgen i deras lägenhet och vi hade sex. Min vän hade sagt till sin kille att hon skulle komma hem på söndagkväll så vi visste när jag skulle gå så hon inte misstänkte något.

Problemet var att hon kom hem i Söndagsmorse och vi hörde inte att hon kom. Hon kom på oss i våran akt och blev helt hysterisk, skrek till oss båda att vi är äckliga svin mm. Sedan när jag skulle gå så skrek hon samma sak till mig och att hon aldrig mer vill se mig hon bokstavligen kickade mig i rumpan ( Gjorde riktigt ont), 
    Självklart förstår jag att hon är besviken men hennes beteende mot mig är inte ok.

Min vän har skvallrat till min sambo som har slängt ut mig, han packade mina väskor utan att lyssna på vad jag hade att säga. Som sagt blivit behandlad som ett svin av dem båda.

Jag har försökt att be min vän om förlåtelse men hon säger att hon inte vill prata med ett äckel som mig? Sedan lägger hon på luren. Men hennes kille har hon inte ens slängt ut?

Känns som de bara är jag som har blivit straffad i de hela. Och tycker att jag inte skulle få så mycket skit.

men jag vill verkligen bli vän med min vän igen, tyvärr är de nog helt körd med mitt förhållande till sambo/ex.

hur ska jag bete mig för att få hennes respekt?

• Svar på tråden Kom på oss
  • MaddieG
    Anonym (well...) skrev 2022-05-26 20:22:37 följande:

Det är brottsligt att bara kasta ut någon som bor där ur hemmet, och det är brottsligt att sparka någon hårt i rumpan. Men det är inte brottsligt att vänstra eller att ligga med sin bästa kompis pojkvän. 

Så rent legalt har du nån sort poäng....men nej ändå. Du förtjänade att bli utkastad och sparkad i rumpan.

Jaha, hur hade du tagit de du skrev nu om du var i min sits?
  • Anonym (H)

Jag tror din väns respekt för dig inte går att reparera och det är ju inte speciellt konstigt. Gå vidare med ditt liv utan din fd kille och vän och lär av ditt misstag 

• Anonym (E)

Om man nu ska vara med nån som har sambo så gör man ju verkligen inte det mot sin bästis. 

Hon har all rätt att skälla ut dig och säga upp bekantskapen. Det är helt upp till henne om hon vill förlåta dig eller ej. Det enda du kan göra är att be om förlåtelse och vänta och se om hon vill ha kvar en sån vän.

• Anonym (well...)
    MaddieG skrev 2022-05-26 20:34:59 följande:
    Jaha, hur hade du tagit de du skrev nu om du var i min sits?
    Om jag hade gjort som du gjorde så hade jag sagt jag förstår dig helt fullt ut, skall inte störa dig mer till min egen sambo och flyttat ut. Jag hade sagt att jag förtjänar ingen ursäkt till min väninna och lagt till att jag lovar att försvinna ur ditt liv. Nu har jag vart utsatt för något liknande det du utsatte din väninna för och det är helt fruktansvärt. I hennes sits vill man bara att den där skatan och ens otrogne sambo skall försvinna ur ens liv fortast möjligt. Så det hade jag gjort i din sits. 

Sedan hade jag flyttat hem till pappa.
  • Anonym (Visst)

Har du några vänner kvar vars pojkvänner du inte "råkat" ligga med än? 

• MaddieG
    Anonym (well...) skrev 2022-05-26 20:26:53 följande:
    Har ni gjort småbus sådär kanske att du lagt en hand på hans penis utanför byxorna när hans flickvän/din väninnan tillfälligt lämnat rummet? Ja, sådant brukar eskalera till värre saker med tiden.

Gör inte sånt. Det är också otrohet även om det är i lite mildare form och görs skämtsamt. Det är även det ett svek mot din vän, trots skämtsamheten.
    De va de som hände tyvärr
  • MaddieG
    Ascendere skrev 2022-05-26 20:29:26 följande:

Jag håller med TS, de överreagerade helt klart. Det var ju bara sex, dessutom hade ju din sambo lämnat stan så det var i stort sett hans eget fel att det hände. 

jättetaskigt att kicka dig i rumpan, det var ju inte som att du ville sno hennes kille, ni skulle ju bara ha lite sex?!?

Jag förstår att du är ironisk. Du som många andra tror att jag bara tycker synd om mig själv mm. De handlar mer att jag fick stora konsekvenser medans han typ bara behövde komma i skamvrån
  • MaddieG
    Anonym (E) skrev 2022-05-26 20:41:27 följande:

Om man nu ska vara med nån som har sambo så gör man ju verkligen inte det mot sin bästis. 

Hon har all rätt att skälla ut dig och säga upp bekantskapen. Det är helt upp till henne om hon vill förlåta dig eller ej. Det enda du kan göra är att be om förlåtelse och vänta och se om hon vill ha kvar en sån vän.

Men hon bor ju fortfarande med sin kille? Tydligen bara jag som får konsekvenser
  • Drottningen1970
    MaddieG skrev 2022-05-26 20:21:56 följande:
    Tack att du försvarar mig
    Det gör jag inte. Du har givetvis uppfört dig helt oacceptabelt mot en vän och kan aldrig räkna med att bli förlåten. Men sparkas får man inte. Och precis som du noterar jag det oerhört märkliga med att kvinnor ofta förlåter pojkvännen istället.
Svar på tråden Kom på oss