Inlägg från: Anonym (ja ä int bitter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ja ä int bitter)

Anonyma svar: Har S helt tappat greppet om gängvåldet?

Efter valet i höst regerar S fortsatt så varför ens fundera!? Morgan får fler år på sig att "knäcka gängen" och "vända på alla stenar".........OCH kanske det lyckas? Kanske ÄR månen en ost?

Anonym (Vinst längre fram) skrev 2022-06-08 20:37:48 följande:

Skjutningarna späs på och normaliseras mycket pga att det finns många vapeninnehavare i Sverige som normaliserar skjutande, tänker på sportskyttar och jägare. Fast de här pangar ju på helt legalt...så sjukt egentligen. Om dessa avväpnas och den sortens hobbys och intressen förbjuds skapar det ringar på vattnet och även övrigt skjutande minskar.

Den toxiska manligheten som skapar problemet kommer främst från svensk glesbygd, inte förortsinvandrare. 

Men HALLÅ! Har Du tittat en gång för mycket på filmen "Jägarna"! Det är inte en dokumentär. Svenska jägare och har väl absolut INGENTING med dödsskjutningar i förorten att göra?! Det är stränga regler kring vapeninnehav och hur och när man får jaga. Vissa djurstammar måste hållas nere så jakt är viltvård. Det finns också många kvinnor som är intresserade av att jaga. (inte jag)
    Anders 386 skrev 2022-06-09 12:35:32 följande:

Det vi upplever idag är en naturlig följd av tidigare regeringars politik att ta emot enorma mängder flyktingar. (Det var bara SD som förutsåg det här när alla andra pratade om fördelen med ett "mångkulturellt" samhälle.)

Inget parti har möjlighet att bromsa utvecklingen på kort sikt.

På lång sikt måste man öka antalet poliser med kanske 30% - men det går inte eftersom det inte finns så många som vill bli poliser. Och det i sin tur beror på att poliser är för lågavlönade för att arbetet ska vara attraktivt. Och det beror på att nästan alla politiska partier vill undvika att höja skatterna eftersom man då garanterat inte vinner några väljare..

Dagens problem beror inte på politikerna - problemet är istället alla väljare som förväntar sig fullservice från alla myndigheter utan att man vill betala för det.

KANSKE räcker den polisstyrka vi redan har TILL för att hålla ordning om de får okej från ledningen? 
    Anders 386 skrev 2022-06-09 13:17:15 följande:
    Det finns en lösning förstås....
    Om alla blir ärligare. Om alla skulle sluta med att avsiktligt bryta trafikreglerna (fortkörning, fyllekörningar osv.) skulle man kunna frigöra många poliser där....

Men på riktigt....   Vi kommer bara att kunna minska problemen marginellt, även med fler poliser. Vi har inte mycket annat att göra än att bara se på och försöka avvärja en marginell del av alla skjutningar. Det som tidigare regeringar gjort kommer vi att få känna av i några generationer - det vi hade tidigare är omöjligt att återskapa. Politiker pratar om fler resurser till utsatta områden. Men har dom inte redan alla resurser som finns och som vi "gammelsvenskar" också har tillgång till? Dom har tillgång till samma barnomsorg, skolor, högskolor, idrottsanläggningar, social skyddsnät, gratis svenskaundervisning. Det svenska samhället har gjort vad det kan  - nu är det upp till våra kära invandrare och dra nytta av systemet och skaffa sig en ordentlig utbildning och ett arbete. Vårt samhälle serverar dom allt dom kan önska sig - nu är det upp till varje individ att hänga på och sluta förstöra för andra.

Det kvittar hur många miljarder man pumpar in - det går ändå inte att ändra på dom här sjuka individerna som bygger sitt eget utanförskap bara för att dom vill.
    FAST om vårt land blev krigsdrabbat och jag då av ngn extremt mystisk olycklig anledning hamnade som "flykting" (inte första säkra land på minsta vis men ändå)  i Syrien! så skulle jag genast söka mig till andra svenskar och absolut ha noll intresse av att bli syrier! men det är väl bara jag kanske?
    Anonym ((R)ealist) skrev 2022-06-09 13:43:33 följande:
    Givetvis är landsmän en trygghet i en okänd miljö. Svenskar utomlands träffas och firar midsommar etc, inget konstigt med det.

Stora skillnaden är gängkriminaliteten, myglandet, stenkastandet och bilbrännandet.
    Jo men för mig som flytt till Syrien är ju inte det ett problem. Här får inte sådant trams hållas utan slås ner direkt. Inga syriska batiktanter så långt ögat når.
    Anders 386 skrev 2022-06-09 14:21:15 följande:
    Håller med. Men man kan skaffa sig en utbildning och ett arbete och ha ambitionen att vara ärlig trots att man flyttat till ett annat land. Man kan ha kvar sina värderingar också - men utan att bli kriminell.
    Jo men nu snackar vi inte annat närliggande land utan i en helt annan del av världen. Sverige i krig och du flyr till Somalia.........(obegripligt men så ser det ju ut omvänt)...skulle du då känna lust att lära dig Somaliska? Jag skulle kämpa järnet för att få komma hem till Sverige........vad tänker du?
    Tecum skrev 2022-06-09 16:24:33 följande:
    Väldigt kloka och insiktsfulla inlägg från dig i frågan! Man kan tillägga att precis som att politiker har en övertro på sin förmåga finns samme övertro hos många väljare, vilket vi ser i tråden. Att byta en minister gör varken till eller från. Och som jag tidigare skrev ska vi inte glömma media och myndigheter, deras mesighet och gullande med kriminella under 50 år har skapat värderingar som inte håller när vi möter organiserad brottslighet på den nivå vi gör idag.
    Eller hur. HÄRLIGT med beröm! Vad gäller medias "gullande med kriminella under 50!!! år så får man sig en större bild? Jag är född på 50-talet och då fanns inte utanförskapsområden och gängkriminalitet. Illa sedda områden där "alkisar" och "socialfall" bodde var ju vanligt men de sköt inte omkring sig! Idag trängs nyanlända där ute i ghettona och inget är nytt annat än vapnen! Var kommer de ifrån? Inget vet....
Svar på tråden Anonyma svar: Har S helt tappat greppet om gängvåldet?