Anonyma svar: Har S helt tappat greppet om gängvåldet?
Postman skrev 2022-05-26 14:52:34 följande:
Jag är inte imponerad av sossarnas åtgärder emot gängvåld osv, det är tomma ord som aldrig leder till någonting. Dock tror jag inte högern heller är direkt skickade att lösa det utan det måste till en annan lösning genom samverkan mellan myndigheter och andra kloka i samhället.1200 barn och ungdomar är gängkriminella!
sverigesradio.se/artikel/polisen-1-200-gangkriminella-ar-minderariga--3
En gång i tiden, för en 30-40 år sedan, förfärades vi över bilderna från Rios favellor där barn var knarkkurirer och sprang omkring med vapen.
Idag är det svenska förorter och inte bara i storstäderna utan även i medelstor och små svenska städer.
.
För att få ordning på detta kommer det att behöva drakoniska åtgärder som jag inte tror att svenska folket är beredda att acceptera
Till exempel:
Automatisk och ovillkorlig livstids utvisning för alla kriminella som har ett annat medborgarskap - vi måste minska andelen problemindivider.
Livstids fängelse som är livstids fängelse. Samma där, vi måste få bort problemen ur samhället.
Sedan kan man titta på de som ännu inte kommit för långt in i brottsligheten - om de går att omvända.