• Anonym (G)

Orsak till att man inte gör mjölk allergi test på bebis?

Är det det ?generella? rådet att inte utesluta utan läkare ni fått eller är detta specifikt pga problematik för just erat barn? Handlar det om det första så skulle jag utan tvekan bara plocka bort all mjölk ett par veckor 

• Anonym (G)
    Anonym (:() skrev 2022-05-25 19:48:20 följande:
    Läkaren sa till mig att det får man absolut inte göra när jag sa att kan vara värt att prova.

Vad ger man för ersättning då? Det var någon som sa att det är svindyrt (vad de då betyder) , barnets hälsa är ju nummer ett!

Annars är det en glad bebis, men ofta före den ordentliga spyan kommer upp så är hon väldigt missnöjd och man vet inte varför hon gråter. Men efter hon spytt är hon nöjd ifen. Ibland kommer de dock direkt efter eller under flaskmatningen, som de gjort mer nu senaste veckan. Men hon spyr inte upp annan mat (frukt, kött osv)

Så ni får absolut inte testa att utesluta men de är heller inte villiga att ta ett prov?
    Kontakta sjukvården och be att få en förklaring till varför ni absolut inte får testa att utesluta.
    Tyvärr kan jag inte svara på frågan om ersättning mer än att jag vet att det absolur är dyrt om man inte får det utskrovet av sjukvården (vilket du kan få om läkare konstaterar allergi) 

• Anonym (G)
    Anonym (:() skrev 2022-05-25 20:07:48 följande:
    Prov tar dom senare om det inte blir bättre. Men man undrar ju när... Nu har det ändå gått 5 månader och det blir värre och inte bättre.

Att utesluta i onödan kan tydligen orsaka allergi om hon inte har det nu. Men jag tycker bara vi ska ta testet nu! Funderar till och med på privat om vi bara har råd (vet inte hur mycket det kostar)
    Fast två veckor utan mjölk lär ju knappast orsaka allergi. Ofta räcker det med två veckor för att få effekt.
    Det är ju totalt orimligt att dom inte testat barnet ännu.

Gluten vet jag att man skall vara mer försiktig med att utesluta själv. men mjölk kan jag verkligen inte begripa varför de avråder från 
  • Anonym (G)

Googla mjölkallergi test privat. verkar inte vara dyrt.
    Men jag skulle ärligt testa utan mjölk ett par veckor och se om det märks skillnad. Om så är fallet kräva ett test för att fastställa 

Svar på tråden Orsak till att man inte gör mjölk allergi test på bebis?