Inlägg från: Anonym (WM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (WM)

Svårt val

Anonym (Nej) skrev 2022-05-28 20:22:45 följande:
    Hahaha!! :D Vilket "tuffa" då egentligen? Ni har bott ihop tre veckor, ni har ingen aning om vad ni ger er in på så nej, ni har ingen aning om det "tuffa" med att bo ihop. Rekommenderar abort och att ni bor ihop minst ett år, plus att han måste få PUT och ett rejält jobb först.
    Troligen långdistans över kontinenter och allt trassel med Migrationsverket. Den som inte har försökt få en icke-europeisk familjemedlem till Sverige kan vara lite ödmjuk tycker jag.

TS: Jag tycker ni ska behålla om ni vet att ni vill leva ihop och vill ha barn så småningom. Man vet aldrig hur lätt det är att faktiskt få barn om man bestämmer sig för att vänta. Och din man får säkert jobb förr eller senare, speciellt när han verkar väldigt motiverad och vill ut och jobba. (Min man är också amerikan och har bott här i två år nu. Fick jobb efter några månader. Vi hade väntat med att försöka få barn rätt länge eftersom han inte hade uppehållstillstånd ännu, men nu har vi försökt i två år och gått igenom flera missfall. Så jag är kanske lite påverkad av det; men ja, jag tänker att det mesta löser sig nu när ni i alla fall kan bo tillsammans!)
  • Anonym (WM)
    Anonym (Nej) skrev 2022-05-28 21:06:56 följande:
    Och vad vet du om mina erfarenheter? Migration blahablaha, det är fortfarande så att ts och den där mannen inte vet ett skit av hur de båda två är att faktiskt leva tillsammans med.
    Du uttryckte att du inte förstod vad det tuffa var, vilket rätt tydligt visar att du inte har någon egen erfarenhet av situationen. Du är dessutom otrevlig mot TS, som ber om råd inför ett svårt val, och skrattar åt henne. Har dock inget intresse av att sitta och bråka med dig i tråden, så avslutar detta här.
Svar på tråden Svårt val