Inlägg från: Lispefo |Visa alla inlägg
  • Lispefo

Svårt val

Hej,

Jag och min sambo har precis fått veta att vi är gravida med vårt första barn. Vi har tidigare haft ett långdistans förhållande i ca. 3års tid där vi hälsat på varandra under längre tid osv. Vi har just flyttat ihop, han har fått uppehållstillstånd (från Amerika) och hunnit bo ihop i ca. 2-3 veckor. Graviditeten kom som en chock och vi vet inte riktigt hur vi ska hantera detta?

Vi står i ett dilemma.. allt med detta är läskigt och det hjälper inte att han inte har hunnit hitta något jobb ännu. Han håller precis på att börja leta men det känns som att man inte vill ta ett barn till världen om inte allt är stabilt? Jag har däremot ett fast jobb men tänker att man inte får ut speciellt mycket pengar när man är hemma.. 

Min sambo är van att vara den som försörjer hemmet och det tar rätt hårt på honom att inte ha ett jobb. Detta gör att han känner att det kanske är bättre att vänta och att spara pengar så länge, för att vara förberedd..  Vi båda står mittemellan att behålla eller att tyvärr inte göra det. Ärligt talat är detta det svåraste jag har haft att göra med. 

Finns det någon här som har varit i någon liknande situation? hur tänkte ni? 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Svårt val
  • Lispefo

Att det kommer fortsätta vara vi tvekar jag inte en sekund på? det är inte det som oroar! Vi har redan gått igenom det tuffa.

Svar på tråden Svårt val