Engelska namn i Sverige
Hej!
sitte och funderar på flicknamn och har förälskat mig i flera lite ovanliga namn. Vad tänker ni kring dessa engelskklingande namn?
-Vienna
-Havanna
-Penelope
Hej!
sitte och funderar på flicknamn och har förälskat mig i flera lite ovanliga namn. Vad tänker ni kring dessa engelskklingande namn?
-Vienna
-Havanna
-Penelope
Två städer och en mexikanska/spanjorska...? Har ni sådana rötter (sista) så kan det passa men spontan säger jag nej till alla tre.
Nja... Vienna är en stad, Wien alltså. Havanna är också en stad, men lite mera använt redan.
Nja... Vienna är en stad, Wien alltså. Havanna är också en stad, men lite mera använt redan.
Hej!
-Vienna
-Havanna
-Penelope
Två städer och en mexikanska/spanjorska...? Har ni sådana rötter (sista) så kan det passa men spontan säger jag nej till alla tre.
Penelope är fint. Tänker ni med svenskt eller engelskt uttal?
de andra tycker jag inte passar som namn.
Sienna däremot känns mer vedertaget och finare och väldigt likt vienna om man nu vill döpa sitt barn efter en stad..(Siena)
Funkar inte. 2 städer och en med högst osäkert uttal. Jag vet en som hette Andrew, men folk uttalade det Anndrevv.
Penelope har jag gillat länge. är det skillnad på svenskt och engelskt uttal? jag själv uttalar det ?penelåpi?. Antar det är engelskt uttal då. Hur blir ett svenskt?
Penelope har jag gillat länge. är det skillnad på svenskt och engelskt uttal? jag själv uttalar det ?penelåpi?. Antar det är engelskt uttal då. Hur blir ett svenskt?
Väldigt fula namn alla tre tyvärr. Varför måste alla föräldrar nu för tiden leka "häftiga" med namn? Stackars barn.
Men varför? Otroligt ovanliga namn är... Ja vad säger man?
Hej!
-Vienna
-Havanna
-Penelope
PeNElope, PenOlope, PÄnÄlope... :)
se klipp för fler varianter på uttal/felsägning:
">
:D