Inlägg från: Anonym (Gamla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gamla)

Topp 5 finaste pojknamn

Simon, Ruben, Johannes, Jonatan, Samuel

• Anonym (Gamla)
    Dilara93 skrev 2022-05-18 15:24:44 följande:

Vilka fina namn ni kommer med! Flera av namnen har jag haft på listan men det är så typiskt att vänner och syskon har hunnit före och ?tagit? namnen. 

vad tycker ni om dessa namn: 

Jakob
    Elias 
    Lukas 
    Emanuel 

Fina namn allihopa. Alla hade kunnat vara aktuella för våra barn om de inte varit upptagna av nära släkt och vänner.
  • Anonym (Gamla)
    Dilara93 skrev 2022-05-18 21:41:31 följande:
    Önskar att man inte behövde ta hänsyn till vad vänner och bekanta har valt?men men det blir nog bra till Slut 
    Är det nära släkt och vänner så kan man absolut inte ta samma namn. Jag hade en vän med en enda kusin och hon hette samma namn. Så gör man liksom inte. Det finns massor med fina namn så fundera vidare.
  • Anonym (Gamla)
    Dilara93 skrev 2022-05-19 09:40:39 följande:

Vad tycker ni om namnet Mikael till en nyfödd idag? Är det fint eller är det ett gubbnamn? 

Min generation så gubbe och gubbe... Om man menar dom mellan 50-60 år så visst, ett gubbanamn. Ogillar det hur eller hur.
  • Anonym (Gamla)

Emanuel är jättefint.

• Anonym (Gamla)
    Dilara93 skrev 2022-05-19 20:15:09 följande:
    Ja, namnet har börjat växa lite mer i mina ögon. Frågan är bara hur man ska bestämma sig. Har som sagt en Philip hemma och nu ser listan ut så här: 

Jakob 
    Mattias
    Emanuel 
    Elias 
    Lukas 
    Jonathan 

Tyck gärna till om respektive namn om orken finns :) 
    Alltså, de där är nog alla likvärdiga, dvs fina. Elias möjligen för vanligt, men jättefint. Mattias mer ovanligt bland yngre, också min generation känns det som, men fint. Numer tänker jag mest på en häst som grannen har när jag hör Lukas, men namnet i sig är fint. Alla gångbara.
Svar på tråden Topp 5 finaste pojknamn