Brandman
Hej,
Skulle vilja bolla lite. Min man har anmält sig och blivit antagen till deltidsbrandkåren i byn där vi bor. Då kommer han att ha jourvecka var fjärde vecka, och måste då kunna komma till brandstationen på 5 minuter under hela den veckan, inkl helger och nätter.
Det innebär att mina aktiviteter jag går på i närmsta samhälle kommer jag inte kunna gå på den veckan eftersom barnen (5 och 9) är för små för att vara ensamma om han måste åka iväg. Vi pratade om detta innan han anmälde sig och då sa jag att han skulle vänta några år tills barnen är större. Han sade dock han han verkligen kände för att göra detta och att det behövs folk nu inte om några år.
Även på andra sätt påverkar det mig och barnen, tex kommer han inte kunna åka med oss på några utflykter de helger han har jouren utan han måste hålla sig hemma, ja eller i närheten. Och barnens aktiviteter som ligger lite längre bort kommer även jag att behöva skjutsa till.
Är det någon mer som har erfarenhet av detta? Hur har ni i så fall löst det med era aktiviteter och barnen då er man/sambo har jour?