Inlägg från: Kissekatten2014 |Visa alla inlägg
  • Kissekatten2014

BIM Juni 2022 - Första barnet

Hoppas in här med, är sambo sen ett tag tillbaks. Är 37 inga barn sen innan. Dock har min sambo en tös varannan vecka. Detta är första gången vi försökte efter jag sluta med mina p-piller  tycker ändå att min kropp återgick snabbt till det normala. Har bim 22/6 så vi får se om det blir nåt vin på midsommar eller ej Glad.

Tar ni nåt kosttillskott eller tar gärna emot tips/råd från er Flört

• Kissekatten2014
    Tyrande skrev 2022-06-12 22:34:57 följande:
    Jag har haft noll känningar och antagit att det har varit kört för min del den här månaden, min beräknade mens var imorgon och trots det så valde jag att testa på kvällen bara för att sluta tänka på det. Till min stora förvåning så fick jag ett plus!! Jag och sambon borde egentligen gå och lägga oss eftersom vi båda jobbar imorgon men vi båda är helt klarvakna och så glada. Jag är helt chockad och kan knappt förstå att det är sant, det känns som att jag drömmer!!
    Men va kul grattis till ert Plus{#emotions_dlg.flower}
  • Kissekatten2014
    flisan1989 skrev 2022-06-16 10:07:07 följande:

Så var det min tur att få skriva av mig.. man blir till o från helt uppgiven.. kör med clear blue dubbelindikator. Blinkande smiley från från i fredags. vi låg i söndags. fick fast på kvällen till i tisdags då vi låg. blev för stressat igår så vi fick inte till det då och ikväll lär det vara för sent eller vad tror ni?

Man går och väntar varje månad på ägglossning och sedan när den väl kommer blir man så besviken när det inte blir som man tänkt sig. Tror ni att vi har någon chans ändå den här månaden?

Klart det finns chans, spermier överlever ju några dagar i dig.. så kämpa på bara. 
    Känner igen i det du skriver, känner precis likadant man vill så gärna få till det när ägglossning ät på ingångGlad
  • Kissekatten2014
    flisan1989 skrev 2022-06-16 17:59:57 följande:
    Ja hoppas verkligen! tror du det är lönt med idag? 
    Ja men varför inte tänker jag, bara kör på. Men försök inte stressa fram nåt det blir inte bra det heller, försöker själv inte stressa upp mig.
  • Kissekatten2014
    Cykelhjul skrev 2022-06-17 10:13:12 följande:

Jag antar det är fler som kör med ÄL stickor, så jag har en liten fråga :)

Jag har testat med ÄL stickor flera månader men aldrig fått ett positivt resultat, för en vecka sedan fick jag dock starkare streck (inte positivt) men man såg en stegring trots strecken var svagare än orginalstrecket. Nu har jag ÄL enligt appen och jag känner mig "fuktigare" innuti liksom och hugger i äggstockarna. MEN ÄL stickorna ger noll utslag, inte ens en antydan till streck.

Fasiken, har jag ingen ÄL denna månad kanske Rynkar på näsan Jag känner inte tappen heller, jag har nog aldrig känt tappen själv faktiskt, försöker känna sekretet men får inga klassiska trådiga som man kan bygga broar med. Utan det är mer blött.

Tror ni man kan få ÄL utan någon antydan till streck på stickorna?

Det sker ju en lh ökning innan ägglossning och då borde du få utslag på stickorna. Jag använder cb's tester med smiley vilket blir lättare, än som jag tycker det är svårt att läsa av streck. Får väldigt vattniga/trådiga flytningar runt ägglossning.
    Och sen kanske man inte får ägglossning varje månad pga olika orsaker. Men när jag läser ditt inlägg så låter det som om du har ägglossning? Du är inte gravid? Att det är det som spökar.
  • Kissekatten2014
    Cykelhjul skrev 2022-06-17 13:07:29 följande:

Baserat på flytningarna så bör det ju vara ägglossning kanske (om man har det denna månad) men stickorna är tvärvita haha. 
    Jag borde satsa på cb´s istället för som du säger så är det verkligen svårt att läsa av strecken man blir skapligt förvirrad. 

Man kanske ska ta ett tidigt test och se. Kroppen känns annorlunda denna månad, svårt att sätta fingret på vad och varför

Ta ett gravtest, annars håller jag tummarna att du har/haft ägglossning. Sen kan ju kroppen spela ett spratt när man vill bli gravid, man blir skengravidGlad.
    Detta är vår första månad vi satsade seriöst på bebis verkstaden. Har bim nästa vecka, så vi får se om det blir nåt glas vin på midsommar eller ej.
  • Kissekatten2014
    Cykelhjul skrev 2022-06-17 13:27:32 följande:
    Jaa, jag får testa imorgon :D 
    Haha kroppen är verkligen märklig sådär, helt sinnes hur längtan kan lura en så. 
    Glad
    Jag håller tummarna att det inte blir något vin för dig på midsommar! Kanske tar det sig snabbt för dig Skrattande
    Kan man verkligen hat sån tur att man lyckas på första försöketGlad. Försöker inte tänka på det så mycket utan låter vardagen tuffa på som vanligt.
    Är det ert första barn?
  • Kissekatten2014
    Cykelhjul skrev 2022-06-20 07:53:04 följande:

Det är första för båda :) Det var nog ÄL jag hade trots negativa stickor, Så nu är det den där spännande väntan på BIM.

Det är ert första också? =) 

Ja det är mitt första. Han har en tös sen innan. Ja nu får man invänta bim och se va det blir. Vet inte men mitt sug efter kaffe har minskat nåt enormt. Dock har jag ömma/känsliga bröst, men det brukar jag ha en vecka innan mens. Hade vart kul om vi båda plussadePlus
  • Kissekatten2014

Godmorgon Solig.  Här kom mensen punktlig som alltid denna morgon, nu är det bara o bryta ihop och ta nya tag igen mot ett PlusGravid

• Kissekatten2014
    Cykelhjul skrev 2022-06-22 07:28:27 följande:
    Nej vad tråkigt :( Men bryt ihop och gör saker du mår bra av! Jag håller verkligen alla tummar för att nästa månad är din tur till ett pluss Hjärta

En annan kommer nog strax få mensen, har dom klassiska symptomen med ont i bröstvårtorna ,hugg i magen och bruna flytningar. Så vi ses säkert i Juli tråden 
    Jag får alltid ömma bröst en vecka innan mens och ca ett dygn innan mens slutar dem ömma.

Ja vi får hoppas på Plus i juli trådenGlad
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet