Inlägg från: flisan1989 |Visa alla inlägg
  • flisan1989

BIM Juni 2022 - Första barnet

Hoppar in här då jag fick ägglossning senare än väntat och hamnar då med BIM i början av juni istället för slutet av maj. Har kört med apiforce denna månad. Inbillar mig att jag känner av ÄL tydligare denna månad än förra. Visar sig om apiforce hjälpt något!

1/6 Flisan1989, 32 år, 5:e försöket
    9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket

12/6 RainbowQuartz, 8e försöket, 1 MF

13/6 Baconpie, 37 år, 21:a försöket. MF juni 21
    21/6 Mandelblomman, 25 år, 5:e försöket

• flisan1989

Ja åh Väntan är SÅ lång till Bim. Jag har haft lite konstiga stickningar i äggstockarna/livmodern och såklart har ett hopp tänds.. och så går man omkring o klämmer på de stackars brösten o känner efter om man är öm och tillslut blir man ju det bara därför haha

• flisan1989
    Joohanna89 skrev 2022-05-23 22:21:29 följande:

Jaa, EXAKT så ju! Haha.. man blir helt tokig! Använde CB ägglossningstest denna månad. Är det någon mer som använt det? Hade sex på glad gubbe dagen och dem två dagarna efter.. hoppas det är någon chans.

Jaaa vi körde också med det? Hur går det för dig? Och er andra?
  • flisan1989
    Joohanna89 skrev 2022-05-28 18:10:49 följande:

Haft fullt upp dessa dagar så det har varit skönt, inte hunnit tänka så mycket på det. Men samtidigt tråkigt då jag heller inte känner av några symtom vilket jag kanske borde ha nu isf om det skulle bli något denna månad.. Men har du några känningar? Du har ju snart Bim ?! Spännande nu när det närmar sig.

Ja bra! Samma här, skönt med mycket att göra speciellt dagarna innan. Hade rätt mycket stickningar och ilningar 6-8 dagar efter ÄL och tycker brösten blivit större sen två dagar tillbaka. Dock vaknade jag med en känsla av svag mensvärk vilket jag brukar få innan mens så har de hopp jag hade har krympt lite.. blir till att söka skillnad mensvärk o molvärk några dagar nu innan man får ett svar haha
  • flisan1989
    Tyrande skrev 2022-05-29 20:46:31 följande:

Använder CB också, fick idag äntligen glad gubbe. Vi myste idag samt igår, så hoppas på att få till det imorgon också för att maximera chanserna. Tar ju även bidrottninggelé, är det någon som vet om man ska fortsätta efter att man har ÄL fram till eventuellt plus eller ska man sluta när man har ÄL?

har också ätit det denna cykel, verkar vara lite olika råd om det men jag kör fram till bim. Finns inget som tyder på att det ska skada fostret och slutar man vid bim har det inte hunnit bli något större vilket ska innebära att det inte är någon fara att äta fram tills dess. Har läst mig till det men vissa slutar vid ÄL
  • flisan1989

Observera att jag inte har några riktiga källor mer än FL :) så du gör precis som du tycker känns bäst!

• flisan1989

Funkar inte att citera?

Precis samma här haha! Har haft maxcykler på 31 dagar vilket är nu på torsdag för mig. Så blir det ingen mens innan dess så är det testdag på fredag. har testat lite nu innan med billiga stickor men de tog slut igår vilket är lika bra så hjärnan får lite paus från att försöka tyda de där.. 

är vanligast med 26-29 dagar för min del och är på dag 29 nu. Blev pangförkyld idag och började direkt spåna på Om det ha att göra med att man får sämre immunförsvar under graviditet, kanske går kroppens resurser åt till något annat? Säkert långdraget men man greppar lite halmstrån 

• flisan1989
    Joohanna89 skrev 2022-05-30 21:51:09 följande:
    flisan1989:  Jag kommer försöka att inte testa före Bim denna månad. Flera månader av mycket testande och bara besvikelse. Anar att denna månad heller inte gick då jag inte har något symtom mer än pytte ömma bröst lite då o då. Vilket jag även kan ha när mensen närmar sig. Men hoppet lämnar ju såklart inte en, jag hoppas in i det sista Tyst
    Ja det är verkligen så. Ska försöka hålla mig jag med. Håller tummarna för oss alla!
  • flisan1989
    Tyrande skrev 2022-05-31 19:55:07 följande:

Förlåt men måste skriva av mig till någon, hade en nära familjemedlem som gick bort igår. Sitter här med massor av ångest och gråter, den dumma hjärnan kommer på att man bör ta det lugnt om man vill förbättra chanserna för att bli gravid. Får ännu mer ångest över att jag ens tänker på det också, och får även ångest över att ha ångest. Suck livet suger ibland.

Åh beklagar verkligen sorgen! Hjärta

Jag skulle säga att det är den långvariga stressen som är den farliga stressen för kroppen - när det är en hög stressnivå under en längre tid. var inte för hård mot dig själv, du genomgår en sorgeprocess och jag skulle vilja påstå att du är snällare mot kroppen om du tillåter dig själv vara ledsen! 

med det sagt vet vi nog alla i den här tråden hur det är att analysera symptom och kämpa med alla hjärnspöken, det är ju därför det är så bra att dessa trådar finns! Hjärta Stor kram!

Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet