• Anonym (Nxnx)

Vad händer nu?

Anonym (TS) skrev 2022-05-15 00:41:13 följande:
    Vad händer nu?
    Orosanmälan pga skulder
    Mitt ex, mina barns pappa, har dragit på sig massor av skulder genom att inte betala sina räkningar pga psykisk ohälsa. 
    Tydligen har en orosanmälan till soc gjorts eller kommer göras när han nu sökte hjälp hos kommunen eller något liknande. Har inte fått så mycket information då han berättade idag och jag hamnade lite som i chock. 
    Vad kommer hända nu? Startar de en massiv utredning av oss båda som föräldrar och/eller vad kan jag förvänta mig händer härnäst?
    Jag förstår att de handlar efter barnens bästa, jag behöver bara liksom förbereda mig för vad som kommer..
    Jag är inte orolig för att barnen har försummats eller ens har märkt av detta, han har alltid sett till att de har allt de behöver med t.ex. mat, kläder, aktiviteter m.m.
    Det är väl skitbra att det gjort en oroamamälan. Det borde du kanske med gjort. Reagerar iallafall på nåt vis. Om du ändå vetat om det. Det är ju dina barn det handlar om!
  • Anonym (Nxnx)

Har själv orosanmält både min mamma och min morbror. 

• Anonym (Nxnx)
    Anonym (TS) skrev 2022-05-15 09:24:56 följande:

Nxnx: Du har uppenbarligen inte läst mitt inlägg ordentligt vilket då tillsammans med din dömande kommentar gör mig väldigt irriterad. Jag skriver ju för i helvete att jag precis fått veta allting, när skulle jag ha reagerat menar du!?

Ja det kanske du gjorde. svarade bara på att du verkar så negativ mot orosanmälningar. ta det lugnt.
  • Anonym (Nxnx)
    Anonym (hs) skrev 2022-05-15 11:32:14 följande:
    Åjo det är ofta mer ett straff och maktmissbruk.

Det är det inte alls. Min morbror som är alkolist fick hjälp efter det. Var det ett straff? Maktmissbruk från min sida då att anmäla honom? Nej, snarare tycke jag det visar att man bryr sig. 

Andra stod ju bara och glodde på och förnekade att han drack så mkt som han gjorde, det var minsann inget problem nejdå. Nej inte alls. När man springer runt med vapen ute på gatan (fd jägare) och ramlar så man bryter ben. Nejdå. Folk är så jäkla taskiga när de inte tar tag i saker. 

• Anonym (Nxnx)

Ramlar av fylla då. Välter bord och allt vet vad, ingen reagerade. blir så förbannad. 

Svar på tråden Vad händer nu?